Áruházláncok is csatlakoztak a környezetvédelmi kampányhoz

Neves áruházláncok is csatlakoztak ahhoz a brit kampányhoz, amelyet egy környezettudatos stratégiákat kidolgozó nonprofit szervezet indított, hogy kevesebb használt ruha kerüljön a szeméttelepekre.

A Love Your Clothes (Szeresd a ruhádat) kampány célja, hogy 15 százalékkal csökkenjen 2020-ig a szén- és vízfelhasználás, illetve a hulladéktermelés. A projekthez olyan ismert áruházláncok is csatlakoztak, mint a Tesco, a Marks & Spencer, a Next vagy például Stella McCartney divattervező – írta a Guardian című brit napilap.

A nonprofit WARP szervezet által indított kampány keretében igyekeznek minél több angliai háztartást rávenni, hogy az alig használt öltözeteket ne dobják el, hanem javítsák meg, és használják tovább őket, hiszen ezzel pénzt takarítanak meg, és csökkentik a károsanyag-kibocsátást is.

A kampány weboldala jó tanácsokkal is szolgál, hogy miként érdemes tartósabb ruhákat beszerezni, használt holmikat vásárolni, energiatakarékosan mosni, a ruhákat javítani, átalakítani, illetve eladományozni, elcserélni vagy akár eladni. A honlap arra is felhívja a figyelmet, hogy ha egy ruha elhasználódott, akkor érdemes felajánlani újrahasznosításra, mintsem a kukába dobni.

A kampányhoz végzett kutatások rámutattak, hogy évente 350 ezer tonna ruha 140 millió font (52 milliárd forint) értékben kerül a brit szeméttelepekre. A felmérés szerint az angol háztartásokban az elmúlt évben 30 milliárd font (11 ezer milliárd forint) értékben tettek félre később sem hordott ruhadarabokat. Egy átlagos brit háztartás 4 ezer fontnyi (1,5 millió forint) ruhát birtokol, és évente 1700 fontot, több mint 600 ezer forintot költ új ruhaneműk vásárlására.

Ajánlott tartalom

A csemegeszőlő lehet a klímaváltozás egyik nyertese

Miközben a gyümölcstermesztés a hektikus időjárási körülmények miatt egyre kiszámíthatatlanabbá válik, a csemegeszőlő termesztése kevesebb környezeti kockázatot hordoz és ökológiai alkalmazkodó képessége is kedvező.