Ez a magyar jámű 4000 km-t tesz meg pusztán napelemekkel

Véget ért a világ legnagyobb, napelemmel működő autók versenye. A tizenegy induló közül a kecskeméti egyetem csapata a MegaLux, 4033.2 kilométeres távval a bronzérmet szerezte meg.

A Sasol Solar Challenge verseny utolsó napján a csapatok, Fokvárosba érkezve zárták a 2016-os év világversenyét. A nyolcnapos küzdelmen szeptember 24-től október 1-ig Pretóriából, Fokvárosba, különböző utakon és útviszonyokon, néhol közel kétezer méteres magasságokat is elérve, közúti forgalomban versenyeztek a csapatok.

A kétezer kilométeres távot, a verseny nyolc állomása között huroktávokkal lehetett növelni. A csapatoknak azonban minden nap egy meghatározott időre be kellett érkezniük az aznapi versenyt záró állomásra. Amely csapat rosszul taktikázott, nem vette figyelembe az útviszonyokat, az időjárást, az esetleges technikai problémákat nem tudta időben korrigálni, vagyis nem érkezett be időben az állomásra, büntetőpontokat kapott. A büntetőpontok pedig kilométer levonással jártak. Volt eső, orkánerejű szél, vihar és porvihar, meredek emelkedők. Az igen könnyűre tervezett járművek sebességét, a napelem cellákkal felvett energiák hasznosítását úgy kellett a verseny minden percében tervezni, újratervezni, hogy az előbb említett környezetben egy-egy állomás között hurkokat megtéve, a lehető legtöbb kilométert lehessen megtenni. Ebben az ádáz küzdelemben a kecskeméti MegaLux csapat, a jóval nagyobb stábbal és költségvetéssel rendelkező holland és japán gárda után az előkelő harmadik helyet szerezte meg.

A verseny során a fiúk az első és a második helyezettel együtt gyakorlatilag megduplázták a Pretória – Fokváros közötti távot. A MegaLux a verseny során összesen 4033.2 km-t tett meg.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.