A Napenergia Plusz Program pályázói akár hivatalos ellenőrzésekre is számíthatnak.
Akár, 5 millió forint vissza nem térítendő támogatás napelemre és energiatárolóra! Kalkuláljon itt! (x)
2024-ben indul a Napenergia Plusz Program, amelynek segítségével energiatárolóval kombinált napelemes rendszereket telepíthet a lakosság. A pályázaton a beruházás költségének 66 százalékát állják, maximum 5 millió forint értékben. A program kiírása december elején jelent meg, mi cikksorozatban mutatjuk be a legfontosabb szabályokat. Az előző részekben a pályázók körével, a program pénzügyi oldalával, az előregisztrációval, a támogatási kérelemmel, valamint a nyertesek számára szükséges dokumentumokkal foglalkoztunk. Most azt mutatjuk be, milyen ellenőrzésekre lehet számítani a pályázóknak. A támogatási kérelem alátámasztó, valamint az elszámolásban benyújtott dokumentumok eredeti példányát vagy azok hiteles másolatát kockázatelemzésen alapuló mintavételezéssel ellenőrizhetik. Az alátámasztó dokumentumok közé tartozik többek között a lakóingatlan előregisztrációs kérelemhez csatoltan benyújtott tulajdoni lapja; a vállalkozási szerződések; a beruházással kapcsolatban a kedvezményezett nevére és címére kiállított számlák, bizonylatok; illetve a teljesítési igazolások.
Az utóellenőrzés keretében kiemelten vizsgálják majd, hogy a generálkivitelezést végző kivitelező, valamint a beszerzett és üzembe helyezett tároló rendelkezik-e jóváhagyott regisztrációval. Az utóellenőrzéseket a támogatási döntés meghozatalát és a támogatói okirat kiadását követően, a projekt befejezésekor, az elszámolás benyújtásakor, illetve az annak elfogadását követő 3 éves fenntartási időszakban végezhetik el.
A támogatási kérelem jogosságát és a támogatás felhasználását magán a támogatón kívül az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, a Magyar Államkincstár, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, továbbá jogszabályban erre feljogosított szervek is ellenőrizhetik. A pályázati nyerteseknek kötelességük együttműködni az érintett szervekkel, a vonatkozó dokumentumokat pedig ellenőrizhető módon kell kezelniük és nyilvántartaniuk, valamint a támogatói okirat megszűnését követő 10 évig megőrizniük.