10-ből 6 autót kitiltanának Budapest útjairól

Ne az ötletelés, hanem a szakmai szempontok vezéreljék a fővárosi vezetést a döntéshozatalban, és vegyék figyelembe az autósok érdekeit is – kéri a Magyar Autóklub (MAK) arra reagálva, hogy Ámon Ada, a főváros klíma- és környezetügyi főosztályvezetője egy podcast műsorban azt mondta, minden tíz évnél idősebb autót ki kell tiltani a fővárosból.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A MAK az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írta, hogy álláspontjuk szerint egy ilyen intézkedés nem csupán az autós, hanem széles körű társadalmi érdekekkel is ellentétes. Jelenleg több mint 438 ezer tíz évnél idősebb forgalomban lévő személygépkocsi üzemel Budapesten, ez a teljes fővárosi személygépkocsiállomány több mint 60 százaléka – ismertették. A MAK szerint ezek tulajdonosait és üzemeltetőit súlyosan diszkriminálná, ellehetetlenítené munkájuk, szolgáltatásaik ellátásában, családjuk ügyeinek intézésében, gyermekeik iskolába járásában, valamint korlátozná az agglomerációból Budapestre munkába járók tömegeit is.

A szervezet ezért kéri a döntéshozókat, hogy készüljenek hatásvizsgálatok, a döntéseket előzze meg valódi elemzés és szakmai, társadalmi vita, amelybe vonják be a MAK-ot is. Azt is kérik továbbá, hogy a városvezetés adjon érdemi választ a szakmai javaslataikra, és a közlekedésszervezési kérdésekben ne az ötletelés, hanem a szakmai szempontok vezéreljék a döntéshozatalt, és vegyék figyelembe az autósok érdekeit.

Ajánlott tartalom

Riasztó képet mutat a magyar serdülők egészségmagatartása

Kedvezőtlen étkezési és fizikai aktivitási szokások, romló szerhasználati és egészségiállapot-mutatók, de javuló tendenciák is megfigyelhetők a magyar iskolások körében – állapítják meg az ELTE PPK kutatói legutóbbi felmérésük alapján. A vizsgálat a WHO-val és hazai partnerként a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézettel együttműködésben zajlott, az „Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása” nemzetközi kutatás részeként.