1500 elektromos autó szeli Hollandia útjait

Az elektromos autók száma Hollandiában túllépte az 1500 példányt, amivel még mindig törpe kisebbségben vannak a 7,2 milliós autóparkban, viszont már közel 3000 töltőoszlopon lehet őket tankolni országszerte.

Bringázni, vidéket nézni, barátot látogatni, azaz szabadságra mentem múlt héten Hollandiába, a munka fel sem merült, de az élet hozott egy témát, ami mellett nem lehetett szó nélkül elmenni. Tőlünk alig két órányi repülésre már valós, életszerű fogalom a villanyautózás, amit az ország vezetése olyannyira támogat, hogy az április végi statisztikák alapján a fellelhető töltőpontok száma túlszárnyalja az elektromos autókét.  Alig 30 – ebből alvással 10 – Hollandiában töltött óra után már láttam három Opel Amperát, egy Nissan Leafet és két Oplaadpuntot – ez a szép szó takarja az elektromos töltőpontot. Ezen kívül feltűnt, hogy elég sokan közlekednek a nálunk láthatatlannak minősülő 107/C1/Aygo trió különféle tagjaival. Aztán a harmincadik órában szinte ölembe hullott az elektromos autózás. Épp leadtuk a bérbringákat Utrechtben, és a pályaudvar felé vettük az irányt, amikor feltűnt egy Oplaadpuntnál ácsorgó, nem bekötött Ampera. Nem vagyok az a turista, aki folyamatosan csőre töltött fényképezőgéppel járja az utcákat, de előkaptam a gépet, és megörökítettem a szituációt, hadd lássák kedves Olvasóink, hogy annyira messze azért nem vagyunk a villanyautózástól.

Ekkor azonban elektromos szikrákkal telt meg a levegő, egy Nissan Leaf érkezett kéken világító jelvénnyel, és beállt az Opellel szembeni üres e-parkolóhelyre. Kiugrott belőle egy 40 körüli fickó, a csomagtartóból előrántott egy töltővezetéket, kártyájával aktiválta a berendezést, a vezeték egyik végét a Oplaadpuntra, a másikat a Leaf orrába dugta, majd bezárta az autót és távozott. Olyan sietve, hogy mire körbefotóztam a kocsit és kitaláltam, mit kérdezek az embertől, már el is tűnt az utcán kavargó forgatagban.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Nem teljesült tavaly az elektromos autók piaci részarányára megszabott brit előírás

Az eladások jelentős emelkedése ellenére nem teljesült tavaly az elektromos autók minimálisan elérendő piaci részarányára megszabott brit kormányzati előírás. A brit közlekedési miniszter ugyanakkor hétfőn hivatalosan megerősítette, hogy 2030-tól nem lehet belsőégésű motorral működő új személyautókat forgalomba helyezni Nagy-Britanniában.