20,000 kilométer, 100 liter benzinnel

Az elektromos hibrid járművek üzemanyag felhasználása nagyban függ a tulajdonos vezetési szokásaitól.

Ha autónk akkumulátora egy töltéssel mindössze 50 kilométert tud megtenni, mi viszont minden nap 100 kilométert vezetünk, akkor az út nagy részén a hagyományos belső égésű motort használjuk, és nem sok előnye marad a hibrid hajtásnak. Jeffrey Kaffe nem ebbe a kategóriába tartozik, a nyugdíjas pilóta ugyanis 2 évvel ezelőtt az első Chevrolet Volt szerencsés tulajdonosa lett, ez alatt az idő alatt pedig több mint 20,000 kilométert tett meg úgy, hogy mindössze 100 liter benzint kellett csak tankolnia. A havi 4,2 literes átlagfogyasztás persze nem minden hibrid tulajdonosra lesz érvényes. Ha például munkahelyünk közelebb van, mint az autó elektromos kapacitása (ez a Volt esetében nagyjából 60 kilométer), akkor rengeteget spórolhatunk az üzemanyag költségeken. Szerencsére egyre kevesebb szükség van a kilométerek számolgatására, az akkumulátorok kapacitása ugyanis évről-évre növekszik, ráadásul egyre több országban (többek között Magyarországon is) terjednek az elektromos töltőállomások. Ha ezek a közeljövőben összefüggő hálózatot alkotnak, akkor már nem fog számítani a Volthoz hasonló hibridek teljesítménye.

Ajánlott tartalom

Közel duplájára nőtt a brit elektromos autó piac 2022-ben

Nagy-Britanniában 24,4 százalékkal, 85 ezer 657-re nőtt az új autók eladása augusztusban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már a 13. egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján kedden közzétett adatokból.