Az elektromos hibrid járművek üzemanyag felhasználása nagyban függ a tulajdonos vezetési szokásaitól.
Ha autónk akkumulátora egy töltéssel mindössze 50 kilométert tud megtenni, mi viszont minden nap 100 kilométert vezetünk, akkor az út nagy részén a hagyományos belső égésű motort használjuk, és nem sok előnye marad a hibrid hajtásnak. Jeffrey Kaffe nem ebbe a kategóriába tartozik, a nyugdíjas pilóta ugyanis 2 évvel ezelőtt az első Chevrolet Volt szerencsés tulajdonosa lett, ez alatt az idő alatt pedig több mint 20,000 kilométert tett meg úgy, hogy mindössze 100 liter benzint kellett csak tankolnia. A havi 4,2 literes átlagfogyasztás persze nem minden hibrid tulajdonosra lesz érvényes. Ha például munkahelyünk közelebb van, mint az autó elektromos kapacitása (ez a Volt esetében nagyjából 60 kilométer), akkor rengeteget spórolhatunk az üzemanyag költségeken. Szerencsére egyre kevesebb szükség van a kilométerek számolgatására, az akkumulátorok kapacitása ugyanis évről-évre növekszik, ráadásul egyre több országban (többek között Magyarországon is) terjednek az elektromos töltőállomások. Ha ezek a közeljövőben összefüggő hálózatot alkotnak, akkor már nem fog számítani a Volthoz hasonló hibridek teljesítménye.