Jelentős mértékben bővülhet a közép-németországi gyorsvasút-hálózat és a jövőben szerepet kaphatnak a hidrogénhajtású szerelvények.
A hidrogénhajtású szerelvények viszont megoldást jelenthetnek és egy Coradia iLint motorvonatot már teszteltek is a lipcsei főpályaudvar és Grimma közötti szakaszon. Az Alstom francia gyártó által 2014 óta fejlesztett Coradia iLint nevű új vonatok alkalmazása azért merült fel, mert a Lipcse belvárosa alatti alagútban nem közlekedhetnek dízelmozdonnyal vontatott szerelvények és dízel motorvonatok, az érintett vonalszakasz villamosítása pedig hosszadalmas és drága lenne. Tavaly ősz óta Cuxhaven és Buxtehude között közlekednek hasonló szerelvények és a közeljövőben ilyen vonatokat állíthatnak forgalomba Észak-Rajna-Vesztfáliában, Hessenben és Baden-Württembergben is, írta a mdr.de. Közép-Németországban jelenleg dízelmozdonnyal vontatott szerelvényeket és dízel motorvonatokat alkalmaznak a regionális vasutak, de környezetvédelmi szempontból a hidrogénhajtású szerelvények egyértelműen jobbak a dízel motorvonatoknál. Ráadásul a leunai vegyi üzem képes elegendő mennyiségű hidrogént előállítani és azt egy vezetéken keresztül eljuttatni a Lipcse/Halle repülőtér közelébe. Az utóbbinak azért van jelentősége, mert a légikikötőt is érinti a gyorsvasút-hálózat, vagyis így megvalósítható lenne a Coradia iLintek feltöltése. Arról, hogy hidrogénhajtású motorvonatok közlekedhetnek-e majd a Lipcse alatti alagútban, a Német Szövetségi Vasúti Hivatal fog dönteni, de a végső döntést a Lipcsei Tömegközlekedési Szövetség hozza majd meg. Oliver Mietzsch, a szervezet ügyvezetője azt hangsúlyozta, hogy ha kedvező döntés születik, akkor is legkorábban 2025-től közlekedhetnek a hidrogénhajtású szerelvények.