A teljesen összefüggő hálózat persze nem egyik napról a másikra épülne ki, ötévente 320 km (200 mérföld) új bringaút megépítését tervezik az elfogadott “Bicycle master plan” értelmében. A városvezetés nyílt célja nem más, minthogy a szinte kizárólag négykerekű közlekedésre alkalmas, hírhedten autófüggő városban átszoktassák az embereket két kerékre. A költségeket egy 2008-ban bevezetett, LA megye közlekedésének fejlesztésére fordítandó adóból fedezik. A terveket a városvezetés várostervező szakemberek, valamint a helyi kerékpáros szövetség bevonásával készítette el. Ahogyan Ed Reyes városi képviselő, a terv egyik atyja fogalmazott: a céljuk egy egészen újfajta közlekedési kultúra bevezetése. A nagy kérdés szerinte is az, hogy mennyire lehet ezt a gyakorlatban is keresztülvinni majd. Nos, a tervek nagyívűek, meglátjuk, mi valósul meg belőle, és főleg, hogy L.A. autóban született lakossága hogyan viszonyul majd ehhez az egészhez.
Nem, nem ütöttem félre, 1680 mérföld, azaz kb. 2600 km kerékpárút terveit fogadta el a minap Los Angeles városvezetése.