3 év múlva hatalmasat csökkenhet a Tesla akkumulátorok ára

Rengeteg mérnök fáradhatatlan munkája rejtőzhet a Tesla előző este felvázolt akkumulátorokkal kapcsolatos tervén, amellyel az amerikai gyártó néhány éven belül jelentősen visszább szorítaná az akkumulátorok gyártásának költségeit.

Az amerikai villanyautós cég ugyanis az alapjaitól átvizsgálta az előállítási folyamatot, és szinte minden egyes lépcsőfoknál faragott egy keveset a költségekből, ami végül jelentős különbséget tesz majd az autókba kerülő energiatárolók árában. A korábban rebesgetett áttörés nem a gyártás egy apró részletében jött, hanem a teljes folyamatra kiterjedő fejlődés hozza azt, amivel a márka jelentős előnyt halmozhat fel a konkurens gyártókkal szemben. Muskék szerint ugyanis, ha minden a tervek szerint áll össze, az általuk házon belül gyártott új akkumulátorokat kevesebb mint féláron állítják majd elő a jelenleg használtakhoz képest, írta a teslasok.hu.

A legnagyobb különbséget a Tesla saját cellagyára hozza majd, amely a kalkulációk alapján 18%-kal faragja lejjebb a költségeket. A szintén házon belül megtervezett Tesla 4680-as cellák 14%-ot segítenek, az általuk átdolgozott anóddal és katóddal 5 és 12 százalékot spórolnak. Erre tevődik még rá további 7% azzal, hogy a Tesla a jövőben nem csak elengedhetetlen teherként tervezi beépíteni az akkumulátorcsomagokat az autókba, hanem konkrét szerkezeti elemmé formálnák azt.

Az amerikai autógyártó ugyanis a masszív akkumulátorokkal helyettesítené az alváz középső részét, ehhez csatlakoztatva a többi szükséges elemet. Az ötletet „szerkezeti akkumulátor” néven emlegették. Ez a költségek visszaszorításán túl akár 10%-kal is könnyíthet az autókon, így 14%-kal emelve azok hatótávolságát.

A prezentációk alapján a Tesla így körülbelül 50 dollár/kWh áron gyárthatja majd a saját akkumulátorcsomagjait akkor, ha minden úgy áll össze, ahogyan azt eltervezték. A kirakós bizonyos elemei már adottak is lehetnek, ám azt a Tesla is bevallotta, hogy egyes részekkel még kísérleteznek, és a célt még nem érték el, de közel járnak hozzá.

A Tesla a következő évben azon tevékenykedik majd a legtöbbet, hogy 10 GWh-s tempóra pörgessék a cellák gyártását a fremonti üzemükben. Ezután tempót váltanak, és 2023-ra már 100 GWh-t, 2030-ra pedig már 3000-et állítanának elő évente, így biztosítva az akkumulátorcsomagokat a jövőben érkező modelljeikhez.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.