A Karim Zaghib által vezetett kutatócsapat a Hydro-Québecnél dolgozik azon, hogy a cég termékét, az elektromos energiát a lehető legtöbb fogyasztó számára elérhetővé tegyék. Állításuk szerint kifejlesztettek egy eljárást, amellyel a lítium-ion akkumulátorok 5 perc alatt feltölthetők.

5 perc alatt töltik fel az autó akkumlátort

A Karim Zaghib által vezetett kutatócsapat a Hydro-Québecnél dolgozik azon, hogy a cég termékét, az elektromos energiát a lehető legtöbb fogyasztó számára elérhetővé tegyék. Állításuk szerint kifejlesztettek egy eljárást, amellyel a lítium-ion akkumulátorok 5 perc alatt feltölthetők.

Jelen pillanatban az a legnagyobb gátja az elektromos autók terjedésének a vételáron felül, hogy kicsi a hatótávolság, és sokáig tart az akkumulátor feltöltése, írja a kultura.facepress.hu. Ez utóbbin segít a új eljárás, amelyről azonban még nem árulnak el semmit, hiszen még folyamatban van a szabadalmaztatás. Azt már bemutatták a kutatók, hogy egy cellát 1 perc alatt fel tudnak tölteni, de ez még mindig csak részsiker, hiszen például a Tesla Roadster esetén 6700 cellából áll össze az akkumulátor-telep. A nagy trükk az, hogy hőfejlődés és egyéb fizikai-kémiai változás nélkül tudják gyorsan feltölteni a telepet. A Hydro-Québec már három évtizede kutatja az akkumulátorokat, a lítium-ion telepekkel 1995 óta foglalkoznak intenzíven.

Ajánlott tartalom

Energiaügyi Minisztérium: már a második típusból vásárolnának ötszáznál többet állami támogatással a vállalatok

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton. A kínai gyártó terméke sokáig vezette a legkeresettebb típusok listáját. A Model Y hosszú felzárkózás után tavaly előzött, és elsőként érte el az 500 darabot. Az éllovas azóta magabiztos előnyt épített ki, már 529 járműnél tart a legszorosabb követője 502 egységével szemben - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM).