65%-kal tisztább a Tesla Model 3, mint egy Mercedes C osztály

Az Eindhoveni Műszaki Egyetem újravizsgálta a feltételezést, miszerint az elektromos autók éppen annyira, vagy talán még jobban szennyezőek, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt személygépjárművek.

Az eredeti feltételezést egy német tanulmány igyekezett alátámasztani, ami bár konkrét számokkal állt elő, az egyenlete több olyan tényezőt is figyelmen kívül hagyott, amely a villanyautók malmára hajtaná a tiszta vizet, írta a teslasok.hu.

Az új tanulmány kihangsúlyozta, hogy a németek túlbecsülték az akkumulátorok gyártásából eredő üvegházhatást okozó gázok mennyiségét, míg alábecsülték az akkumulátorok élettartamát. Az sem tett jót az adatoknak, hogy egyáltalán nem tettek becslést arra, hogy az autó élettartama során mennyit zöldül majd az energia, a benzines és dízelautók kibocsátási értékeit pedig a gyártók saját tesztjei alapján mérték. Fontos lett volna kalkulálni az üzemanyag előállításánál történő károsanyag-kibocsátással is, ám ezt vagy nem tették meg, vagy durván alábecsülték ezt az értéket is.

Nem tett jót a villanyautók megítélésének az sem, hogy a német tanulmányban olykor olyan korábbi adatokkal számoltak, amelyeket azóta többször újravizsgáltak, és kiderült, hogy sokkal kevésbé szennyező az akkumulátorok gyártása, mint azt korábban gondolták. Nem mellesleg a technológia is rengeteget fejlődött az elmúlt években, amit esetenként szintén figyelmen kívül hagytak.

A hollandok új számításokat végeztek a szerintük helyes adatokkal, és durván eltérő eredményt kaptak. Szerintük ugyanis egy Tesla Model 3 65%-kal kevesebb károsanyagot bocsát ki az élettartama alatt – beleértve a gyártási folyamatokat is -, mint egy Mercedes-Benz C 220d. Hasonló, 54%-os eltérést becsültek egy Toyota Prius és egy Volkswagen eGolf között is.

Persze a valódi számokat szinte lehetetlen lenne megtudni, a becsléseket pedig könnyű befolyásolni, ahogyan tették a német tanulmány kutatói is. Amiben viszont bízhatunk, az az, hogy a villanyautók a mostaninál csak és kizárólag tisztábbak lesznek, a fejlődés pedig olyan ütemű, amely a hagyományos belső égésű motoros autók számára megközelíthetetlen.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.