Kampány indult a fenntartható európai bor, paradicsom és a juh- és kecskesajt fogyasztásának népszerűsítésére

A bor, a juh- és kecskesajt és a paradicsom meghatározzák az európai embereket, nem pusztán a velük kapcsolatban kialakult fogyasztási szokások, hanem a teljes előállítási folyamatuk miatt is.

Az ezeket a termékeket előállító ágazatok elkötelezettek a termőföld és az emberek kiránt, és a lehető legjobb minőségű termékeket kínálják. Ez a már meglévő európai szabályozásoknak köszönhető (a „termőföldtől az asztalig” és a Green Deal stratégiáknak), melyek a helyi előállító szervezeteket minőségi tanúsítványokkal látják el (például eredetmegjelöléssel és oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel), de annak az erőfeszítésnek is, amit a termelők és gyártók a környezet, a társadalom és a gazdaság fenntartása érdekében tesznek. Az Európai Unió a világ egyik vezetőjévé vált a bor, a juh- és kecske tejtermékek és a paradicsom előállításában, ahogy azt a termelési, fogyasztási és exportadatok egyaránt bizonyítják. Az európai agrár-élelmiszeripari ágazat célja, hogy a fenntarthatóságot illetően globális viszonyítási alappá váljon, mert akkor tanúsítani tudja, hogy felelős fogyasztás mellett az európai bor, juh- és kecske tejtermékek és paradicsom fogyasztása pozitívan járulhat hozzá a környezethez, a társadalomhoz és a gazdasághoz.

A három éves programot két ország, Olaszország és Magyarország valósítja meg. A Magyar Juh- és Kecsketejgazdasági Közhasznú Egyesület öt olasz borászattal és egy olasz paradicsomtermesztő szövetkezettel konzorciumban a 2022-2024 közötti időszakra vonatkozóan Európai Uniós támogatást nyert agrár-élelmiszeripari termékek (bor, juh- és kecskesajt, paradicsom) népszerűsítésére. A célzott hazai kampányok mellett számos más európai célországban is népszerűsítik a termékeket, mint Németország, Dánia és Svédország.

A program célkitűzése, hogy a fogyasztókat és a szakembereket tájékoztassa az európai bor, paradicsom és a juh- és kecske tejtermékek környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági fenntarthatósági jellemzőiről. Emellett felhívja a figyelmet az európai bor, paradicsom és a juh- és kecskesajt minőségére és ízére, hogy ezzel növekedjen ezen termékek versenyképessége és fogyasztása.

A program keretében számos kiállításon, vásáron, online és offline médiafelületeken is lehet találkozni a kampánnyal a projekt időtartama alatt, illetve 2022. december 15-én kóstolónapot is tartanak Budapesten az egyik forgalmas hipermarketben, amely során juh- és kecskesajtos falatkákat lehet kóstolni.

Ajánlott tartalom

AM: elindult a #vadateszem kampány

Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása, amely az egészséges és változatos táplálkozásra is ráirányítja a figyelmet - mondta Felkai Beáta Olga élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkár pénteken Budapesten, a kezdeményezést beharangozó sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.