Az iskolákban rendszeres téma a környezet védelme: a természet megóvásának fontossága nemcsak a tanórákon kerül elő, hanem különböző programokon és a tanulók ötletei nyomán is – állapította meg egy új, a témával foglalkozó felmérés.
A környezettudatosság szempontjából az iskolákban a három legfontosabb törekvés a szelektív szemétgyűjtés, az áram-, a papír- és a vízfelhasználás csökkentése, valamint a tömegközlekedés, a kerékpár, a roller és az e-járművek használatának ösztönzése – írta kutatásának eredményeit összegezve a K&H az MTI-hez eljuttatott közleményében. A pénzintézet arról kérdezte az általános iskolákat, hogyan találkoznak a gyerekek a környezetvédelem fontosságával. A kutatásban a Hűsítő ligetek programjukba bekapcsolódó intézmények közül 53 vett részt.
A felmérés kimutatta, hogy a válaszadó intézmények csaknem fele megújuló energiát is használ, minden negyedik iskolában pedig helyi alapanyagokból készült étel kerül a diákok asztalára. A károsanyag-kibocsátást ugyanakkor egyelőre csak minden ötödik iskola tudja csökkenteni. Több iskolában található használtolaj-gyűjtő, néhánynak az udvarán komposztáló és iskolakert is van. A kutatás szerint az ember és a természet harmóniájával a tanórákon is rendszeresen foglalkoznak. A legtöbbet környezetismeret és osztályfőnöki órán (85 százalék), de földrajz- (74 százalék) és technikaórán (72 százalék) is előkerül ez a téma. Többen említették még a nyári táborokat, az erdei iskolákat, a szakköröket és a fenntarthatósági témahetet. A környezetvédelmi jellegű programok közül a legnépszerűbb a növények ültetése (91 százalék), a madáretetés (87 százalék) és a takarítási akció volt az iskola környezetében (83 százalék) – áll a közleményben.