Forrás: villanyautósok.hu

Növelte forgalmát és nyereségét a Stellantis

Bevételének és nyereségének jelentős növekedésével zárta a 2022-es évet a Stellantis autóipari konszern a honlapján szerdán közzétett jelentés alapján.

A Stellantis 179,6 milliárd euró nettó bevételt ért el 2022-ben, 18 százalékkal többre az előző évinél, részben az általános áremelkedésnek, a kedvező termékportfóliónak és a pozitív devizahatásnak köszönhetően. Az egyszeri tételekkel kiigazított üzemi eredmény 29 százalékkal 23,3 milliárd euróra emelkedett. A konszern 13,0 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el, meghaladva a 2030-ra kitűzött 12 százalékos célt. A Stellantis nettó nyeresége 16,8 milliárd euró lett, 26 százalékkal magasabb a 2021-esnél. Az igazgatótanács 4,2 milliárd euró, törzsrészvényenként 1,34 euró osztalék kifizetésére tesz javaslatot a közgyűlésnek. Az igazgatótanács jóváhagyta részvények nyíltpiaci visszavásárlását 1,5 milliárd euró értékben 2023 folyamán.

“A rekord pénzügyi eredményeink és a Dare Forward 2030 stratégiai terv végrehajtása mellett Európában is bizonyítottuk elektromobilitási stratégiánk hatékonyságát. Már rendelkezünk a technológiával, a termékekkel, a nyersanyagokkal és a teljes akkumulátoros ökoszisztémával ahhoz, hogy az átalakítás útját Észak-Amerikában is végigjárhassuk” – kommentálta az éves jelentést Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója. A Stellantis 288 ezer teljesen elektromos, akkumulátorral üzemelő (BEV) személygépkocsit értékesített 2022-ben, 41 százalékkal többet az előző évinél. A Stellantis elektromos autó portfoliója jelenleg 23 modellt tartalmaz, amit 2024 végére 47-re tervez bővíteni. A 2030-ra kitűzött cél több mint 75 elektromos modell és ötmilliós éves értékesítési volumen éves szinten.

A Stellantis piacvezető az elektromos haszongépjárművek értékesítésében Európában (EU30) és a második legnagyobb az elektromos járművek értékesítésében. A Fiat New 500 a legsikeresebb elektromos autó Olaszországban, a Peugeot e-208 pedig a legsikeresebb Franciaországban. A plug-in (tölthető) hibrid autók piacán pedig az Egyesült Államokban vezeti az eladásokat. A beszámoló alkalmával a Stellantis megerősítette öt új gyár építését, hármat Európában és kettőt Észak-Amerikában az Automotive Cells Company, a Samsung SDI és az LG Energy Solution cégekkel folytatott együttműködés keretében.

Ajánlott tartalom

Nagy Márton: az elektromobilitásra való átállás nem lehet sikeres Németország nélkül

Az elektromobilitásra való átállás, az európai versenyképesség javítása nem lehet sikeres a német gazdaság növekedése nélkül - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Hungary Battery Week budapesti konferenciájának második napján, csütörtökön.