A biodízel versenyautó történelmi győzelme

Mindannyian tudjuk, hogy biodízel, a kőolaj helyébe léphet, most úgy tűnik, hogy a versenyek világa is tisztában van már e ténnyel.

A D1 Oil, a brit biodízel vállalat, történelmet írt, amikor a Lola B2K biodízel meghajtású versenyautója megnyerte a 24 órás Le Mans-i verseny előfutamát. A Lola-ba egy Volkswagen Touareg V10-es motorját ültették, mely 200 mérföld / óra fölé viszi azt. Ez nem a legjobb környezetbarát fejlesztés, amit láttunk, de az biztos, hogy dollármilliókat költöttek a biodízel kutatásra.

Az elsődleges nyersanyagként a gépkocsi üzemanyaga számára a jatropha curcas, úgynevezett merülés-ellenálló fa. A jatropha használata (azon kívül, hogy tipikus biodízel forrás) azért jelentős, mert a növény rossz körülmények között és kevés víz felhasználásával is képes növekedni. Ez ellentétben áll a szójababbal és a repcével – mindkettő gyakran használt biodízel az Egyesült Államokban és Európában egyaránt.
A D1 nem csak a finomítási technológiát fejleszti, de a termesztési területeket is, amelyet a jatropha termesztés miatt hoznak létre Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten.
jatropha

Ajánlott tartalom

5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó kutatóintézet, a HUMDA Lab csapata fantasztikus eredménnyel, 5. helyen zárt az április 27-i Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) önvezető formulaautós versenyen, amelyen világszinten is elismert egyetemek és kutatóközpontok csapatai indultak. Az izgalmas viadalt a müncheni műszaki egyetem csapata, a TUM Motorsport Team nyerte.