Zöld hátterű logóra és zöldre festett éttermekre vált a világ legismertebb gyorsétteremlánca.
A környezettudatos gondolkodás, a globális felmelegedés problémái, a fenntarthatóság kérdései, és természetesen leginkább a környezetvédő aktivisták heves tiltakozásai és támadásai miatt a McDonald’s vezetősége gondolt egy nagyot, és úgy döntött, hogy arculatukat átgondolják.
Az 1962-ben, Jim Schindler által tervezett, jellegzetes vörös alapú cégéreken húzódó, ‘M’ betűt formáló aranyszínű íveket, és az 1968-ban a logó részévé váló McDonald’s feliratot zöld háttérre cserélik. Ehhez igazodva az éttermek is sötétzöld színre váltanak.
Németországban már jórészt lecserélték, de Európa egész területére kiterjesztik a változást. A költséges átváltozás indoka, hogy a sokat vádolt gyorsétteremlánc vizuális arculatában is hangsúlyozni kívánja azt, hogy igenis tesz azért, hogy kevésbé terhelje a környezetet.
Az új zöld arculattal talán sikeresebben kommunikálják a gyakorlatban használt környezetbarát hűtési technológiájukat, azt, hogy a felhasznált olajat biodízel üzemannyaggá alakítják és hogy a szemetet is szelekítven gyűjtik.