Támogatják, hogy hajtástechnikai labor épülhessen a kecskeméti egyetemen

Hajtástechnikai és lineáris technikai labor kiépítését támogatja a budapesti székhelyű Power Belt Kft. a kecskeméti a Neumann János Egyetem (NJE), GAMF Műszaki és Informatikai Karának innovatív járművek és anyagok tanszékén – jelentették be hétfőn Kecskeméten.

Nagy Zoltán, a kecskeméti Neumann János Egyetem elnök-vezérigazgatója elmondta: felsőoktatási intézményüknek nyolcvan vállalati partnere van, és számuk egyre nő. Az együttműködések egyik fontos eredményének nevezte, hogy olyan szakembereket tudnak képezni az ipar számára, akik “már a diploma megszerzésekor komoly munkaerői tapasztalattal rendelkeznek, és ezáltal szinte azonnal el tudnak helyezkedni”.  Hangsúlyozta: a vállalatok révén indította el az egyetem – Magyarországon először Kecskeméten – a duális képzést, amelyet alapul véve alkották meg később, az NJE START Programot, amely a cégek és a hallgatók számára a korábbihoz hasonló, de egy sokkal rugalmasabb együttműködési formát jelent. Nagy Zoltán kiemelte: terveik között egy technológiai és innovációs park megépítése is szerepel, amely alapját szintén a vállalati együttműködések képeznék, és különféle innovációs, mesterséges intelligencia alapú, de akár egyszerű méréstechnika jellegű projektek helyszínéül szolgálna, ahol az egyetem egy adott vállalat napi tevékenységébe költséghatékonyan tud majd bekapcsolódni.  

Sági Norberta, a Neumann János Egyetem oktatási rektorhelyettese arról beszélt, hogy a kecskeméti felsőoktatási intézményük a dél-alföldi régió és Bács-Kiskun vármegye ipari központjában, egy dinamikus gazdasági környezetben működik, ahol több multinacionális cég is megtelepedett az elmúlt évtizedekben. Megjegyezte, a városban a járműgyártás látványosan erősödik, amely nemcsak a gyártók, hanem a beszállítók és az alkatrészgyárak megtelepedését is eredményezte.  Az egyetem éppen ezért a járműgyártás műszaki szakemberellátására vállalkozott. Képzéseik gyakorlati hátterének biztosítására számtalan kisebb és nagyobb vállalattal állnak már kapcsolatban, de a műszaki képzésükhöz kapcsolódó ipari szereplőkkel a régió határain túl is keresik az együttműködési lehetőségeket – tette hozzá.

Sági Norberta elmondta: a mostani együttműködés célja egyrészt közös kutatási és fejlesztési programok megvalósítása, másrészt a Power Belt Kft. infrastruktúrafejlesztési támogatást nyújt az egyetemnek egy hajtástechnikai és lineáris technikai labor fokozatos létesítéséhez, amely révén a hallgatóknak lehetőségük nyílik a legmodernebb technikák megismerésére. A Power Belt Kft. szakembereit pedig egy-egy kurzus keretében előadások és termékismertetők tartására várják, mert úgy látják, hogy workshopok és szakmai napok, valamint projektfeladatok és szakdolgozati témajavaslatok biztosításával hozzá tudnának járulni a hallgatók gyakorlatorientált, naprakész ismereteinek bővítéséhez – tette hozzá Sági Norberta. Komjáti László, a Power Belt Hajtástechnikai és Kereskedelmi Kft. ügyvezetője kiemelte: cégük harminc éve, 1993-ban 3 fmunkavállalóval mint ékszíj kereskedelmi vállalkozás alakult. A piaci igények folyamatos figyelembevételével bővítették termékkínálatukat, így mára a cég Magyarország és Kelet-Közép-Európa egyik piacvezető hajtástechnikai, robottechnikai, gépépítő, illetve tömlő- és szerelvény alkatrészeket forgalmazó nagykereskedelmi vállalatává vált.

Már mintegy 40 ezer féle terméket kínálnak első beépítésre vagy karbantartásra a piac számára, szinte kizárólag import révén. Így, elsősorban kereskedelmi cégként komoly raktárkészlettel rendelkeznek. Az ügyvezető ismertette öt országban, Magyarországon, Romániában, Szlovákiában, Ukrajnában és Szerbiában, több mint 200 munkatárssal dolgoznak. Először Kolozsváron, majd Munkácson, Galántán és Szabadkán nyitottak képviseletet. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint Power Belt Hajtástechnikai és Kereskedelmi Kft. nettó árbevétele tavaly 6 milliárd forint, egy évvel korábban pedig mintegy 4,8 milliárd forint volt. A társaság árbevételének mintegy 20 százaléka exportból származik. A vállalkozás 2022-ben 535 millió nyereséggel zárt, míg 2021-ben 495 millió forint volt az adózott eredménye.

Ajánlott tartalom

Balatonalmádiban hasított a BME napelemes versenyhajója

A csapat egy nagy versenyt tervez még az idén.