Forrás: MTI

Megállapodott a BYD kínai autógyártó és a francia Arval flottakezelő

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a BYD kínai autógyártó és a francia Arval járműlízing és flottakezelő az európai magán- és flottaeladások élénkítése érdekében – tájékoztatta a BYD hétfőn az MTI-t.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A közlemény szerint az együttműködés személyautókra, könnyű haszonjárművekre és az akkumulátoros elektromos járműveket, energiatároló akkumulátorokat és napenergia-rendszereket összefogó teljes energetikai rendszerekre is kiterjed. Az Európa 29 piacán tevékenykedő Arval a megállapodás értelmében felveszi lízing- és bérleti kínálatába a BYD modelljeit, az olasz, a spanyol és a német piacon. A megállapodást a BYD központjában sencseni központjában írta alá Michael Shu, a BYD Europe vezetője, és Alain Van Groenendael, az Arval vezérigazgatója. A belga cégvezető szerint az együttműködéssel sokszínű és flexibilis akkumulátoros-elektromos palettát kínálhat az Arval ügyfeleinek, és segítheti az ügyfélflották gyorsabb ütemű és átfogó villamosítását. A BYD Europe vezetője kiemelte: céljuk, hogy választási lehetőséget, elérhető elektromos mobilitást és rugalmasságot kínáljanak ügyfeleiknek, helyi szolgáltatók által.

 Az 1995-ös alapítású BYD az új energiákkal hajtott járművek (NEV – new energy vehicle) gyártói közül egyedüliként önállóan fejleszti hajtásláncait, akkumulátorait, félvezetőit, villanymotorjait és hajtásláncainak szabályozó elektronikáit. Tavaly a társaság globálisan több mint 3 millió tisztán elektromos és plug-in hibrid járművet gyártott, ezzel immár a világ legnagyobb NEV gyártója. Járműveivel 19 európai ország piacán van jelen, személyautó palettája ötre bővült tavaly. Első szalonját a közép-és kelet-európai régióban Magyarországon nyitotta meg. Tavaly októberben indította el a forgalmazást két kereskedő, a Duna Autó és a Wallis Motor, az idei év elején pedig a Schiller Autó is partnere lett.

A BYD terjeszkedésének következő fontos állomása az európai gyártás beindítása lesz. A társaság decemberben jelentette be, hogy első európai gyártóbázisát Szegeden hozza létre. Korábbi közlése szerint a BYD 74-86 százalékos nyereségnövekedést ért el tavaly a vállalat előzetes számításai alapján. Az adózott eredmény 29-31 milliárd jüan (4-4,3 milliárd dollár) volt 2023-ban, 2022-ben profitja 446 százalékkal, 16,62 milliárd jüanra ugrott. A BYD tavaly 3,02 millió new energy vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművet értékesített, 61,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A tavalyi adattal a BYD már a második egymást követő évben áll a globális NEV-piac élén. A BNP Paribas tulajdonában álló, 1986-os alapítású Arval a nemzetközi járműlízing, a flottakezelés és mobilitási szolgáltatások fontos szereplője. Jelenleg több mint 1,7 millió jármű fut világszerte a társaság kezelésében álló flottákban.

Ajánlott tartalom

Több hibrid autót helyeztek forgalomba Németországban, mint tavaly ilyenkor

Közel ötödével nőtt áprilisban az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az akkumulátoros elektromos autók forgalomba helyezése nem növekedett, a dízeleké viszont meghaladta az átlagot a gépjárműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) hétfői jelentése alapján. A járműkategóriák között továbbra is a SUV-kivitel részaránya a legmagasabb.