Napenergiával működő buszmegálló

A Tim Wykeham által tervezett ’London Bus’ megálló hamarosan London új design-ikonjává avanzsál. A terv egyszerű és praktikus forma, mely készen áll a 24 órás használatra.

A buszmegálló mindkét végén világító csík fut, hogy sötétedés után is könnyű legyen észrevenni, ha épp a sötétben botorkál az ember megálló után kutatva.
Az alkotás 10 centiméter vastag, és két alumínium keretből készült.
A hangosításáért, a világításért, valamint az információszolgáltatásért (mint például a várakozási idő feltűntetése) a tetőre szerelt napenergia rendszernek köszönhetően valósul meg.

A munkálatok már a hangszórók, a világítás és a napenergia rendszer telepítésénél tartanak. Arról nem szól a fáma, hogy mindez mennyibe kerül, de kíváncsian várjuk az értékeléseket.

A londoni buszmegálló nem az első a maga nemében. 2009 nyarán San Francisco is kapott már napelemes buszmegállókat. Tetőszerkezete nem tartalmaz nehézfémeket,  és 40 százalékban újrahasznosított anyagokból készült. A buszmegálló szerkezete acélból, többi része pedig 60-70 százalékban újrahasznosított anyagokból épült.  A megálló LED világítása 74,4 wattot használ, mely négy és félszer hatékonyabb a régi fénycsöves módszernél, mely 336 wattot igényel.

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.