Forrás: Scania

A Scania újabb megoldásokkal bővíti elektromos tehergépkocsi kínálatát

Két új elektromos meghajtás és 6×4-es bogie kialakítás az extra vontatóerő érdekében.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A Scania tovább bővíti kínálatát az akkumulátoros-elektromos (BEV) teherautók terén: több elektromos gépet, tengelykonfigurációt és fülkealternatívát, valamint számos PTO megoldást mutat be. A Scania kínálata ma már messze túlmutat a kezdeti szinteken, ahol csak a legelterjedtebb teherautókat lehetett meghatározni. Ma a Scania kínálata az alkalmazások és üzemeltetési körülmények széles skáláját öleli fel; az eltérő igényű ügyfelek személyre szabott megoldásokra számíthatnak.

„Folyamatos termékbevezetéseinkkel egyre több értéket és specifikációs választékot kínálunk a vásárlóknak” – mondja Fredrik Allard, a Scania rangidős alelnöke és e- mobilitásért felelős vezetője. „Az ügyfelek pedig fokozott érdeklődéssel hálálják meg ezt, mivel mostanra nyilvánvalóvá vált, hogy ezek a teherautók milyen jól szolgálnak és viselkednek a tényleges használat során, és hogy a járművezetők mennyire értékelik ezeket. Folyamatosan hallunk történeteket olyan járművezetőkről, akik először szkeptikusak voltak, de aztán beleszerettek az elektromos teherautóikba.”

A Scania által ebben a körben bemutatott komponensek, és megoldások arra késztetik a fuvarozókat, és a disztribúcióval, vagy építőipari tevékenységgel foglalkozó szállítmányozókat, hogy felfigyeljenek és fokozott figyelmet fordítsanak rájuk. A tandem kialakítású BEV járművek kínálata azt jelenti, hogy a billenőplatós járművek, emelőkaros, betonkeverők és számos más alkalmazás állítható össze a vonóerő vagy a teherbíró képesség feláldozása nélkül. Ez együtt jár azzal, hogy a Scania számos különböző, a hidraulika vagy más felépítmény-felszerelések hajtására szolgáló PTO megoldást is bevezet.

Ezenkívül a most bevezetett EM C1-2 elektromos meghajtás két – 210 kW-os és 240 kW-os – változata tökéletesen illeszkedik bizonyos építőipari munkákhoz, mivel a teljesítményszintek (285 LE vagy 326 LE) pontosan megfelelnek az önkormányzatok által használt teherautókra jellemző specifikációnak. Az EM C1-2 fizikailag rövidebb, mint erősebb testvérei, ami helyet biztosít az akkumulátorok és/vagy egyéb felszerelések, például a támasztólábak számára.

A tökéletes mindenes számos könnyebb művelethez, amely az alacsony súlyt nagy teljesítményű, nagy nyomatékkal és két fokozatú, egyenletes erőátvitellel kombinálja. Ideális a városi környezetben végzett elosztási műveletekhez, de ugyanúgy számos egyéb alkalmazáshoz, például az önkormányzatok által útkarbantartásra használt különféle járművekhez is. Egy elosztást végző tipikus teherautó esetében a típus megnevezése Scania 24 P lenne (ha ez a 240 kW-os változat).

„Ez a 9 literes motor megfelelője, ha a dízelüzemű járművekkel vetjük össze” – mondja Allard. „Ez az a fajta elektromos motor, amely könnyű és rugalmas, ugyanakkor nagy teljesítményű, így tetszőleges területen használható. Egyetlen állandó mágnessel, két sebesség fokozattal rendelkezik, és méretéhez képest nagyon „nyomatékos”. A sofőrök által az elektromos hajtásláncoktól elvárt vezethetőséget és simább vezetési élményt kínálnak.”

A Scania célja, hogy itt és most akkumulátoros elektromos teherautókat kínáljon a szállítmányozás széndioxid-mentesítéséhez. Az elektromos járművek piaca egyes területeken gyorsabban növekszik, mint máshol. Ez leginkább a töltőinfrastruktúra (és az áramellátáshoz való hozzáférés) hozzáférhetőségével függ össze. A megfelelő töltési megoldás megtalálása azonban nem kell, hogy bonyolult legyen: A Scania végig vezeti az ügyfelet a teljes folyamaton, és segít a megfelelő töltési megoldás kialakításában.

„Általános tévhit, hogy a töltés bonyolultabb, mint amilyen valójában” – mondja Allard. „Számos ügyfelünk jól boldogul egy szabványos telephelyi töltési megoldással, amelynek megtervezésében és kiépítésében segítséget tudunk nyújtani.”

A másik terület, amely kezdetben bizonyos kihívásokat jelentett az elektromos hajtásváltás során, a mellékhajtás (PTO). A hatékony és robusztus PTO-k  sok alkalmazásban nélkülözhetetlenek, ezért a Scania most számos különböző PTO-megoldást kínál.

Zöld és hatékony akkumulátorok

A Scania akkumulátoros-elektromos teherautói az akkumulátor felől nézve is lenyűgöző számokkal rendelkeznek. Az akkumulátorok 1,3 millió kilométert fognak bírni, ami megfelel a teherautó élettartamának. A szén-dioxid lábnyomuk pedig körülbelül egyharmada az iparági összehasonlító referenciaértéknek, mivel Észak-Svédországban fosszilis energiahordozóktól mentes villamos energiával állítják elő őket. A Scania prizma alakú lítium-ion akkumulátorokat választott, amelyeket Södertälje városában szerelnek össze 416 vagy 624 kWh kapacitású akku-csomagokká,  körülbelül 83%-os SOC ablakkal.

„A villamosításra való átállás a küszöbön áll” – mondja Allard. „Az átállással kapcsolatos ellenérvek gyorsan eltűnnek, miközben napról napra több ok is megjelenik az elektromos teherautókra való átállás mellett. Ha ehhez hozzávesszük a jogalkotók és a szállítmányozási vásárlók igényeit, valamint azt a tényt, hogy a járművezetők szeretik a BEV-eket, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy miért fogják az elektromos teherautók uralni az iparágat.”

Forrás: Scania Hungária Kft.

Ajánlott tartalom

Nagy Márton: az elektromobilitásra való átállás nem lehet sikeres Németország nélkül

Az elektromobilitásra való átállás, az európai versenyképesség javítása nem lehet sikeres a német gazdaság növekedése nélkül - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Hungary Battery Week budapesti konferenciájának második napján, csütörtökön.