Csődbe ment egy amerikai elektromos autógyártó

Csődöt jelentett a Fisker amerikai elektromos autógyártó alig egy évvel első modellje piacra kerülése után. A vállalat az elmúlt hetekben fokozatosan fölszámolta működését – számolt be a The Wall Street Journal.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A Fiskert 2016-ban Henrik Fisker dán autótervező alapította – feleségével együtt -, aki korábban a BMW-nél és az Aston Martinnál dolgozott. 2020-ban tőzsdére került a Fisker az Apollo Global Management Inc. befektetési céggel kapcsolatban álló SPAC társasággal való egyesülés révén. A vállalat egymilliárd dollárt gyűjtött össze vállalkozás elindításához, de a pénzt gyorsan fölélte, és nem tudta visszafizetni adósságát legfontosabb  befektetőjének. Egy nagy autógyártóval is tárgyalt a lehetséges beruházásokról és a közös gyártásról, de idén márciusában a tárgyalások megegyezés nélkül zárultak.

A Fisker tavaly nyáron kezdte szállítani első modelljét, az Ocean elektromos crossovert, éppen akkor, amikor csökkenni kezdett az elektromos járművek iránti globális kereslet. Idén júniusban a cég több mint 18 ezer Ocean elektromos járművet hívott vissza  Ebből körülbelül 11 ezer autót a motorteljesítmény elvesztésének a veszélye miatt és mintegy további 7 ezret azért, mert a műszerfalon lévő jelzőfények és ikonok nem feleltek meg a hatósági előírásoknak. Henrik Fisker első autógyártó cége, a Fisker Automotive 2013-ban ment csődbe részben az akkumulátorok szállítójával összefüggő problémák miatt. Hétfőn vált ismertté, hogy Henrik Fisker 35 millió dollárért eladásra bocsátotta Los Angeles-i házát.

Ajánlott tartalom

Az elektro- és mikromobilitási eszközök nem csak a mindennapos közlekedésben használhatók

Még nem elterjedt, de ez várhatóan változni fog: az elektro- és mikromobilitási eszközök a kereső mentőcsapatoknak, a határvédelemnek, a rendőrségnek és a mentőknek is jó alternatívákat jelentenek.