Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma júliusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint.
Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)
A júliusban eladott személyautók száma 0,2 százalékkal, 852 ezer 051-re nőtt az egy évvel korábbi 850 ezer 068-ról, miután júniusi 4,3 százalékos emelkedést jegyeztek föl. Az EU négy vezető autópiacából kettőben emelkedtek az eladások júliusban: Spanyolországban 5,6 százalékkal, Olaszországban pedig 5,2 százalékkal, miközben Franciaországban 2,3 százalék, Németországban pedig 2,1 százalék csökkenés volt. Az idei első hét hónapban 6,5 millió új személyautót adtak el az EU-ban, 3,9 százalékkal többet a tavalyi azonos időszakkal összevetve. A vizsgált időszakban Spanyolországban 5,6 százalékkal, Olaszországban 5,2 százalékkal, Németországban 4,3 százalékkal, Franciaországban pedig 2,2 százalékkal nőtt az értékesítés.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése egy év alatt 13,5 százalékról 12,1 százalékra csökkent idén júliusban, a hibrid-elektromos autóké (HEV) viszont 25,5 százalékról 32 százalékra nőtt. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése 7,9 százalékról 6,8 százalékra mérséklődött. A benzines autók piaci részesedése 35,9 százalékról 33,4 százalékra csökkent, a dízelmotorosoké 14,1 százalékról 12,6 százalékra esett. Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint Magyarországon júliusban 8525 új autót adtak el, 2,2 százalékkal többet a tavaly júliusinál. Ezen belül a dízel autók eladása 9,2 százalékkal, 1096-ra, a benzineseké pedig 15,1 százalékkal, 2569-re csökkent. A BEV autók eladása 63,9 százalékkal, 582-re ugrott, a PHEV-autóké 12,7 százalékkal, 468-ra csökkent, a HEV-autóké pedig 19,2 százalékkal, 3799-re nőtt.
Tavaly az Európai Unió autópiaca erőteljes, 13,9 százalékos bővüléssel zárt 2022-höz képest, 10,5 millió új autót értékesítettek. Kétszámjegyű növekedést regisztráltak a legtöbb országban, köztük a három legnagyobb piacon: Olaszországban (18,9 százalékkal), Spanyolországban (16,7 százalékkal) és Franciaországban (16,1 százalékkal). Németországban tavaly szerényebben, 7,3 százalékkal nőtt az új autók értékesítése. A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedés tavaly 14,6 százalékra emelkedett az előző évi 12,1 százalékról, megelőzve ezzel a dízelét, amelynek részesedése 16,4 százalékról 13,6 százalékra csökkent. A benzines autók 35,3 százalékos piaci részesedéssel megőrizték vezető helyüket, de csökkent a 2022. évi 36,4 százalékról. Tavaly a második legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 25,8 százalékos piaci részesedéssel, ami nagyobb az egy évvel korábbi 22,7 százaléknál. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 9,4 százalékról 7,7 százalékra csökkent.