Megérkezett Budapestre az új flotta első CAF-villamosa, amelyet Spanyolországban gyártottak és szereltek össze.
Ez annak a korábban megrendelt és folyamatosan gyártás alatt lévő 51 darabos flottának a része, melynek köszönhetően a jelenlegi harmincról 40 százalékra növekedhet az alacsonypadlós villamosok aránya a fővárosban – tájékoztatta pénteken az MTI-t a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Már Budapesten van az új, 51 darabos CAF-villamosflotta első elkészült járműve, amelyet a próbafutás sikeres befejezése után, a szükséges engedélyek birtokában várhatóan még idén használatba vehetnek a fővárosban közlekedők. A BKK és a BKV szakemberei még a szállítás előtt alaposan átvizsgálták a járművet, a fővárosba érve pedig további tesztek, előírás szerinti próbafutások és hatósági engedélyeztetési eljárások várnak rá. Az új jármű 34 méter hosszú, a korábbinál nagyobb teljesítményű klímaberendezéssel felszerelt alacsonypadlós, így a mozgásukban korlátozottak és a babakocsival vagy nagyobb csomaggal közlekedők is könnyebben fel- és leszállhatnak. A villamos energiahatékony, mert a fékezéskor a keletkező energiát – hogyha a felsővezeték-hálózat is alkalmas arra – visszatáplálja a hálózatba. A jármű kialakítása tovább fejlődött a már forgalomban lévő CAF-villamosokéhoz képest, korszerűbb karosszériája miatt megújultak a jármű oldalai, az ajtók és az azokhoz kapcsolódó belső burkolatok – részletezték.
A budapesti villamosbeszerzésekkel 2021-ig 73 vadonatúj CAF állt forgalomba. A BKK 2022 novemberében további 20 rövid, majd 2023 márciusában 26 rövid és 5 hosszú CAF-villamost rendelt meg. A járművek egy részét Budapesten szerelik össze, egy részét pedig Spanyolországban. A megújuló járműállomány lehetőséget ad arra, hogy a jelenleginél több alacsonypadlós szerelvény közlekedjen azokon a vonalakon, ahol már most is járnak, így 2025 végétől többek között az 1-es, a 14-es, a 42-es, az 50-es és a 69-es vonalakon is tovább bővülhet a kényelmes, alacsonypadlós, légkondicionált villamosok száma – tették hozzá.
Az összesen 51 új jármű forgalomba helyezésével a tervek szerint a 2-es, 23-as és 24-es járatcsaládon, valamint az 51A és a 62A vonalokon is megjelenhetnek a korszerű villamosok, ha a szükséges európai uniós támogatás rendelkezésre áll. A flotta utolsó járműve előreláthatólag 2026 nyár végén állhat forgalomba. A BKK már dolgozik annak a tendernek a kiírásán, amelynek köszönhetően akár további több mint száz új, korszerű villamos érkezhet a fővárosba – közölték.