Tizenöt gyártó elektromos autóiból szerezhetnek be legalább százat állami támogatással a vállalatok

Már tizenöt gyártó elektromos autóiból szerezhetnek be legalább százat állami támogatással a vállalatok – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) csütörtökön a Facebook-oldalán.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A tájékoztatás szerint a kormány idén február óta támogatja a hazai cégeket a tisztán elektromos személygépkocsik, kisteherautók és kisbuszok megvásárlásában. A 30 milliárd forintos keretösszegű program forrásainak 60 százalékát teszik ki a 18,1 milliárd forint összértékben eddig beérkezett kérelmek. A legnépszerűbb 15 márka termékeiből mostanra már legalább száz darab beszerzéséhez igényelt forrást a 3900 pályázó. A támogatási program tíz típusnál is túllépte már ezt a mérföldkövet. Kiemelték, hogy a legkeresettebbek változatlanul a BYD autói, a kérelmekben szereplő 4674 jármű negyede, kis híján 1200 darab a kínai gyártó kínálatából származik. A TOP15 sorrendjében az első három helyen szerepel a BYD, a Tesla és a Volvo, amelyek mellett jelen van még a Hyundai, a Cenntro, a Nissan, a Volkswagen, a Dacia, a Toyota, a BMW, az Opel, a Ford, az MG, a Mercedes-Benz és a Citroën. A vállalati pályázat nagyban hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország hosszú hónapok óta az európai élvonalba tartozik az elektromos járműpark bővülésében.

Az Energiaügyi Minisztérium megduplázza a közlekedés zöldítését szolgáló támogatási forrásokat. A tárca egy novemberben induló kiírásban 28 milliárd forintos keretösszeggel támogatja a vidéki elektromos töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását. Az eddigi erőfeszítéseknek is köszönhető, hogy a megelőző évek trendjét megfordítva tavaly 11 százalékkal csökkent az üvegházhatású gázok kibocsátása a közlekedési szektorban – olvasható a minisztérium közösségi oldalán.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.