Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

A szigorítás hátterében az áll, hogy a Xiaomi SU7 típusú elektromos jármű alapváltozata márciusban halálos baleset részese volt. Az autó 97 kilométeres óránkénti sebességgel egy betonoszlopnak ütközött, röviddel azután, hogy a vezető átvette az irányítást a kevésbé fejlett vezetési technológiával rendelkező rendszertől. A minisztérium részletes tájékoztatást adott a februárban bevezetett új szabályozásról, amely a vezetési funkciókra vonatkozó távoli szoftverfrissítésekre is kiterjed. Az új előírás értelmében a gyártók a jövőben nem hajthatnak végre ilyen frissítéseket a már értékesített járműveken a hatósági jóváhagyás megszerzése nélkül.

A frissítések bevezetéséhez előzetes tesztelésre és megbízhatósági igazolásra lesz szükség. A megbeszélésen részt vett többek között a Huawei is, amely legalább hét autómárka – köztük az Audi – számára szállít ADAS-megoldásokat Kínában. Az autógyártók egymással versengve mutatják be új modelljeiket ADAS-funkciókkal felszerelve, gyakran az „okos vezetés” képességét kiemelve.

A BYD februárban több mint húsz, tízezer dollár alatti modellt dobott piacra ingyenes vezetéstámogató funkciókkal. Számos versenytársa – köztük a Leapmotor és a Toyota – szintén megfizethető árú, hasonló járműveket dobott a piacra. A kínai hatóságok emellett az elektromos járművek akkumulátoraira vonatkozó biztonsági követelményeket is szigorítják a tűz- és robbanásveszély csökkentése érdekében.

Ajánlott tartalom

Megnyitották a BMW debreceni „tehetség gyárát”

TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében - jelentették be a gyár és a város vezetői a sajtótájékoztatón.