Már vásárláskor figyelmeztetnek a zöld áruházláncok.
Az ÖKO-Pannon öt vezető áruházlánccal, a Corával, a Kaiser’s-szel, a Metro-val, a Profival és a Sparral együttműködve szemléletformáló plakátkampányt indít, hogy már a vásárláskor felhívja a figyelmet a nem visszaváltható üvegek szelektív gyűjtésének lehetőségére és fontosságára.
A téli, ünnepi időszakban a szokásosnál is több üvegcsomagolású terméket vásárolnak a fogyasztók, sokszor anélkül, hogy ennek különösebb jelentőséget tulajdonítanának. Nem csak sörök és borok, de üveges lekvárok, mézek, szörpök, szószok és mártások is kerülnek a kosarakba, melyek csomagolása nem mindig visszaváltható. Az így keletkezett üveghulladék szelektív gyűjtésével lényegesen csökkenthetjük a környezet terhelését, ráadásul a csomagolási hulladékok közül az üveget lehet a legkisebb veszteséggel, leghatékonyabban újrahasznosítani. Ezért is fontos, hogy már a vásárlásnál felhívjuk a figyelmet a hulladékra, és a vásárlás, illetve a hulladékkezelés is tudatosabbá váljon.
A lakossági szelektív hulladékgyűjtésen belül is kiemelt fontossággal bír az üveghulladékok visszagyűjtése. Idén éves szinten kb. 79.000 tonna csomagolási eredetű üveghulladék keletkezik, melyből 32 százalékot kell hazánknak visszagyűjtenie és újrahasznosítania. Az Európai Uniós szabályozás értelmében azonban 2012-re az országnak 60 százalékos hasznosítási arányt szükséges elérnie. A magas követelmény teljesítése pedig csak lakosság aktív közreműködésével lehetséges.
A kampányhoz csatlakozó Cora, Kaiser’s, Metro, Profi és Spar áruházak egyfelől a környezet megóvása iránti elkötelezettségüket fejezik ki, ugyanakkor segítik vásárlóik környezettudatos magatartásának kialakítását is. Az ÖKO-Pannon az üvegcsomagolású termékek polcainál kihelyezett plakátokkal, padlómatricákkal a nem visszaváltható üvegek szelektív gyűjtésére ösztönzi a vásárlókat, amihez a kereskedelmi láncok többsége az áruházak területén is lehetőséget biztosít.