A teherhajók egy igen hatékony eszközt jelentenek a rakományszállítás mezején, ha a költségeket és a felhasznált energiát nézzük.

Íme a fosszilis tüzelőanyag-mentes teherhajó

A teherhajók egy igen hatékony eszközt jelentenek a rakományszállítás mezején, ha a költségeket és a felhasznált energiát nézzük.

De a hajók bizony a legmocskosabb üzemanyagokat használják, és az ilyenfajta szállítás a felelős az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 3-4 százalékáért felelős. Így bár az óceáni fuvarozás megtisztítása nem az egyetlen megoldás az üvegházhatást okozó légköri gázok csökkentésére, de ez olyan terület, amelyre ráférne némi javulás.

Az egyik megoldás a B9 Energytől származhat, mely szélerőművek legnagyobb független üzemeltetője az Egyesült Királyságban. A B9 most merészkedik a szén-dioxid-semleges teherhajózás felé, amely 2012-ben indul útnak. Mindössze 3,000 tonna – ez a hajó lényegesen kisebb, mint egy tipikus áruszállító, amely a 15.000-30.000 tonnás tartományban mozog. De, ellentétben a tipikus áruszállítóval, ez szén-dioxid-semleges.

A hajó energiaszükségletének 60 %-át a vitorlák termelik, ugyanúgy, mint az 1800-as évek vitorlás hajóinak esetében. A fennmaradó 40 %-a hajó energia által biztosított motornak köszönhető, mely cseppfolyós metánnal működik, melyet biogáz forrásokból nyernek. Amennyiben nem volna elég az ellátás, a hajót cseppfolyósított földgázzal is lehet működtetni.

A hajó prototípusa várhatóan körülbelül 24,4 millió dollárba kerül. Ha a hajó sikeres eredményt ér el, akkor nem kevesebb, mint 50 ilyen hajót építenek.

Ajánlott tartalom

Számos akadályt kell leküzdeni ahhoz, hogy az EU 2050-re klímasemlegessé váljon

Számos akadályt kell leküzdeni ahhoz, hogy az Európai Unió 2050-re klímasemlegességet érjen el, a gépjárművek teljes kibocsátásmentessége irányában kitűzött cél dicséretes, de az uniónak biztosítania kell, hogy ez ne kerüljön túl sokba polgárainak, és ne menjen ipari szuverenitásának rovására - hívta fel a figyelmet hétfőn közzétett jelentésében az Európai Számvevőszék.