Néhányan, az USA legismertebb hírességei közül, Leonardo DiCaprio, Edward Norton, Jason Bateman, Felicity Huffman és Forest Whitaker mellett Chace Crawford, Emmy Rossum és Justin Long is részt vesz abban a kampányban, melynek célja a tiszta energia népszerűsítése.
A program, melyet a múlt héten indította útjára a Természeti Erőforrások Védelmi Tanácsa, az úgynevezett This is Our Moment. Fő vonala: segíti az embereket, hogy azok kapcsolatba léphessenek szenátoraikkal – e-mailek, videók útján, szerepet vállalva az amerikai tiszta energiapiac kialakításában.
Azok, akik szeretnének regisztrálni, megtehetik a kezdeményezés honlapján, támogathatják és terjeszthetik az üzenetet a különböző közösségi oldalakon.
A This is Our Moment (Ez a mi pillanatunk) támogatja az ország fosszilis tüzelőanyagokról megújuló energiákra való átállását.
A szószólók azt állítják, hogy az új törvénytervezet új munkahelyeket teremtene, megszakadna az Egyesült Államok a külföldi kőolajtól való függősége, nagyban csökkentené a szén-dioxid-kibocsátást, amelyre a tudósok folyton figyelmeztetnek a gyorsuló éghajlatváltozás kapcsán.
„Ez a mi pillanatunk – a mi a pillanatunk a tisztább és biztonságosabb jövőért való harcban.” – mondta DiCaprio, aki régi környezetvédőnek számít, emellett NRDC megbízott. –„Itt az idő szerte az országban minden ember számára, hogy felálljon, és hallassa hangját. Mindannyiunknak tudatnunk kell a Szenátussal, hogy éljen a történelmi lehetőséggel.”
Nagyobb amerikai vállalatok, mint többek közt a General Electric szélturbinákhoz is gyárt alkatrészeket. Több, Szilícium-völgybeli vállalat fejleszt olcsóbb és hatékonyabb napelemes modult, melyeket ipari és háztartási célokra is fel lehet használni.
Íme a videó hosszabb verziója: