A facebook és a youtube után márciustól óriási ledfalakon kampányolnak a pártok – ez derült ki egy felmérésből, amelyet egy budapesti reklámcég készített néhány párt megrendelésére.
A cég márciusban akarta piacra dobni ledes óriásképernyőit, amelyeken köztéri reklámokat adtak volna el. De a két párt még a ledfalak telepítése előtt jelezte: a kampányban használni fogják.
Az óriási ledfalak olyanok, mint amilyeneket New Yorkban a Times Square-en is látni. A 15 és 18 négyzetméteres LEDfalakból – úgy tudjuk – Budapesten 10-et, vidéken pedig 15-öt telepít a cég. Az első megrendelők politikai pártok. Két párt már tárgyal jelenleg a céggel arról, hogy a ledfalakon politikai reklámfilmeket és internetes felületeket, például online facebook-fórumokat jelenítsenek meg a kampányhajrában.
A LEDfalakat az Exact Speed nevű cég telepíti Magyarországon. Már megrendelték az óriáskivetítőket Ázsiából. Filmes technikával készült reklámspotokat és hirdetéseket vetítenének rajtuk. Reklámdivíziójuk, az ExCreative számításai szerint Budapesten napi 300.000, vidéken pedig 250.000 néző látja majd a reklámokat egy-egy ilyen LEDfalon. A budapesti cég szándéka szerint először luxusgépjárművek, szállodák és minőségi termékek jelentek volna meg a felületen, de mivel a ledfalak pont 2010 márciusára, a választási kampány hajrájára érnek Magyarországra, úgy tudjuk, a pártok lefoglalták a műsoridő nagy részét április 23-ig, a második forduló előtti kampánycsendig.
Az ÚJMÉDIA hatékonyabb és korszerűbb, mint a tévé és a rádió, mert az emberek életében egy kikapcsolhatatlan ponton: az utcán jelenik meg. És hatékonyabb, mint a silány, teletextminőségű hirdetések a mostani kivetítőkön. Az újmédia ugyanis filmes technikával és sokkal nagyobb felbontással dolgozik.
A LEDfalakat interneten keresztül irányítják, vagyis a budapesti központban dől el, hogy az ország 20 pontján mikor mit láthatnak a járókelők. Ugyanabban az időben adásban lehet akár ugyanaz, a teljes hálózaton: például közvetíteni tudnak politikai beszédeket vagy vitaműsorokat. De a hirdetők külön régiós csomagot is lefoglalhatnak.
Az óriásfalakat telepítő cég olyan forgalmas átutazási csomópontokkal tárgyal első körben, mint Ferihegy és a Népliget, illetve két budapesti pályaudvar. A fővárosban négy úgynevezett luxushelyszín is lenne: a Móricz Zsigmond körtér és Deák tér, az Oktogon és a Gellért tér. Ezeken 15 négyzetméteres ledképernyőket helyeznek el, főleg épületek falán. De tárgyalnak még olyan ingatlanokkal is, amelyek a Széna téren, a Batthyányi és a Boráros téren vannak. Ezeken a pontokon már konkrét tűzfalakat is kijelölt a cég. Egy-egy ilyen helyszíneken naponta legalább 300.000 néző láthatja a reklámokat.
Vidéken legalább 10 reklámfalat építene fel a pesti székhelyű reklámcég. Miskolcon és Pécsett a városközpontban, Nyíregyházán a Vay Ádám körúton, Debrecenben és Egerben a Fő téren, Szegeden pedig a Dugonics téren. A tanulmányban „további kiemelt projektként” szerepel még egyebek mellett négy Balaton-parti város, illetve Győr, Kecskemét, Székesfehérvár, Szombathely és Sopron. Ezeket a városokat nyáron célozzák meg.
A ledfalak egy részét már megrendelte az Exact Speed. Légi szállítással érkeznek Hongkongból, a talapzatot viszont magyar mérnökök tervezték, mivel a helyi statikusoknak kell majd hitelesíteniük. A cég úgy számol, hogy a szállítás után az építési engedélyeztetése és a kivitelezés legfeljebb három hétig tart. Vagyis a választási kampány hajrájában, márciusban az óriásledfalak is részei lesznek a reklámfelületeknek.