A gáztakarékos fűtési megoldásokra és a megújuló energiaforrásokkal kombinálható rendszerekre koncentrál a német Bosch autóipari beszállítóhoz tartozó Junkers cég, amelynek terméket áprilistól Bosch márkanéven értékesítik – mondta Thomas E. Beyer, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
A névváltás célja a piaci jelenlét erősítése, valamint az energiahatékony fűtési és melegvíz-készítési termékkínálat bővítése – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.
A Bosch csoporton belül a termotechnika üzletág 12 európai országban piacvezető, és Közép-Kelet Európában is jelentős piaci szerepet céloz meg a jövőben – mondta az ügyvezető igazgató.
Zuggó Balázs, a termotechnika üzletág vezetője hangsúlyozta, hogy a fűtési rendszerek modernizálása az első lépést jelenti az energiahatékony épületkorszerűsítéseknél, és egyre fontosabbá válik a hatékony fűtéstechnika és a megújuló energiák.
A fogyasztási cikkek és épületgépészet üzletág – ahova a termotechnika is tartozik – az előzetes adatok szerint 2009-ben 11,3 milliárd euró árbevételt ért el, 5 százalékkal csökkent 2008-hoz képest. Ugyanakkor csoportszinten tavaly 16 százalékkal, 38 milliárd euróra csökkent Bosch forgalma, az adó előtti veszteség pedig várhatóan a forgalom 3-4 százaléka lesz, vagyis 1,14-1,54 milliárd euró között.
A Junkers 1932 óta tartozik a Bosch csoporthoz, a budapesti központban 20 munkatárs dolgozik, ezenkívül 40 auditált külső szervíz partner van Magyarországon. A termékek közel 700 értékesítési ponton érhetők el.
A Bosch csoport Magyarországon miskolci, budapesti, egri és hatvani telephelyein közel 7000 embert foglalkoztat. A Bosch 1899 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelenős vállalatcsoport, Magyarország második legnagyobb külföldi ipari munkaadója fejlődött ki. Ma 12 vállalat gyártja és forgalmazza a Bosch termékeit a magyar piacon.