Félreérthető javaslatnak tartja Hónig Péter, közlekedési miniszter héten tett kijelentését a WWF.
A nemzetközi természetvédelmi szervezet szerint a környezetbarát áruszállítási ágazatnak tartott folyóvízi hajózásban Magyarország számára valóban nagy kapacitások állnak rendelkezésre, de ennek kihasználására a közlekedési tárca a rendszerváltás óta nagyon kevés erőfeszítést tett, ugyanakkor jelentős erőforrásokat szánt a dunai hajóút magyarországi szakaszának átalakítására, ami csöppet sem nevezhető környezetbarátnak.
A különböző dunai országok által tett ajánlások és nemzetközi egyezmények ötvözésével hazánk a legszigorúbb hajóút-paraméterek betartását tűzte ki célul egy 2002-es kormányrendeletben. Jelenleg is zajlik az a 2 milliárd forint hazai önrészt igénylő projekt, aminek feladata a konkrét beavatkozások előkészítése. A hajóútszűkületek megszüntetésének jelentős befolyása lesz a Duna ökológiai állapotára.
Ugyanakkor sem a mostani minisztérium, sem jogelődjei nem tettek javaslatokat a hajózási szektor fejlesztésére, gyerekcipőben jár a hajózást kiszolgáló kikötőfejlesztés, és elenyésző a hazai hajópark. A hajóforgalom megduplázása ebben a szituációban alig lehet vonzó Magyarország számára, de azzal a veszéllyel jár, hogy a hazai Duna szakasz természeti állapota romlani fog a hajózás bővülése miatt.
“A WWF Magyarország javaslata szerint a közlekedési minisztériumnak hazánk számára mindenképpen előnyös feltételek elérését kell célul kitűznie a Duna Stratégia megvalósítása kapcsán. A hajóút paraméterek megállapításában Magyarországnak enyhíteni kell a célkitűzéseket, hiszen a nálunk fejlettebb Németország, vagy Ausztria sem fogalmaz meg magával szemben olyan szigorú előírásokat, mint mi.” – fogalmazott Figeczky Gábor a WWF természetvédelmi igazgatója. – “A konkrét javaslatot a WWF nyílt levélben juttatta el a héten Csepi Lajos közlekedési szakállamtitkárnak.”