Mercedes Benz F 800 kísérleti modell

Ellentétben a legtöbb autógyártóval, aki szereti leleplezni “meglepetés” autóját, a Mercedes inkább egy másik taktikát választott, sokkal jobban felcsigázza az érdeklődőket a bemutató előtt.

A Merceds Benz F 800 nem feltétlenül egy hidrogén üzemanyagcellás autó, mint a ahogy azt a Mercedes cég vezetője a Daimler cég rámutat, hogy ez a jármű a rugalmasságot tartja szem előtt. Egyrészt  képes a hibrid meghajtást, a benzinnel működő valamint a hidrogén üzemanyagcellát is elfogadni.
A Mercedes mérnökei elmondták, hogy a moduláris rendszer lehetővé teszi az osztott részek használatát az összes elektromos autóban. Ezek az összetevők az elektromos motor továbbításától az  akkumulátorhoz, magas feszültségű biztonsági rendszereken keresztül, nagyfeszültségű vezetékeken, és a szoftveren át valósul meg.

A Mercedes Benz F 800 ugyanazt az üzemanyagcellát használja, mint a Mercedes B- osztályának F változata. Hajtásláncból kétfélét álmodtak a LED-es első és hátsó lámpákkal készült tanulmányhoz, konnektoros hibrid és üzemanyagcellás is lehet, utóbbi 600 kilométeres hatótávolságot biztosít és 136 lóerős elektromotor hajtja. Konnektoros hibridként egy 109 lóerős villanymotor egészíti ki a 300 lóerős, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinmotort. Tisztán elektromos üzemmódban 30 kilométert képes megtenni az autó, átlagfogyasztása 2,9 liter.

Ajánlott tartalom

5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó kutatóintézet, a HUMDA Lab csapata fantasztikus eredménnyel, 5. helyen zárt az április 27-i Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) önvezető formulaautós versenyen, amelyen világszinten is elismert egyetemek és kutatóközpontok csapatai indultak. Az izgalmas viadalt a müncheni műszaki egyetem csapata, a TUM Motorsport Team nyerte.