“Szólj rá apádra, ha nem vigyáz a világra” szlogennel indult országos környezetvédelmi szemléletformáló kampány.
Az eseménysorozat fő témája a közlekedés, az energiatakarékosság és a környezetvédelem volt. Az EU-s forrásból finanszírozott akció gyermekeknek, fiataloknak, s rajtuk keresztül szüleiknek, családjuknak szólt.
Oláh Lajos, államtitkár:
” Minden régióba el tudtunk menni és Budapesten is volt egy roadshow. Azt mondják a kollégák, hogy 26 ezer résztvevőnél több volt jelen ezeken a helyszíneken. És azt látjuk, hogy most még zajlik egy sikeres médiakampány, amit én sikeresnek ítélek, hiszen megdöbbentő magával azzal a címmel is, hogy “Szólj rá apádra!” Ez önmagában elég volt ahhoz, hogy egy gyerek is megálljon és egy felnőtt is megálljon és megnézze, elolvassa, hogy miről szól az a dolog. Én bízom abban, hogy sok 10-100 ezer ember lesz az, aki a kampány hatására legalább egy másodpercig elgondolkodott. ”
Hiszen némi odafigyeléssel sokat lehet tenni a klímaváltozás ellen, a környezet, a Föld megmentéséért.
Az akció három fő elemre épült: egy 7 állomásos roadshow-ra az ország 7 régiójában, egy médiakampányra és egy külön erre a célra fejlesztett internetes weboldalra.
A szervezők remélik, az emberekben tovább él majd a kampány és jobban odafigyelünk a környezetünkre.
[media id=49 width=600 height=420]