2030-ig 40 százalékkal nőhet a közlekedés karbonkibocsátása?

A következő húsz évben 40 százalékkal nőhet a közlekedési szektor szén-dioxid-kibocsátása a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) előrejelzése szerint.

Az előrevetített növekedés annak ellenére ilyen jelentős, hogy a becslés báziséve 2007, azaz még a gazdasági válság előtti magas számokból indul ki.
A közlekedés részaránya a teljes szén-dioxid-kibocsátáson belül 23 százalék, így számottevő súlyú szektorról van szó. A közlekedésen belül a személygépkocsik, a teherautók és a buszok a legnagyobb szennyezők, az OECD számításai szerint különösen nagy a kisteherautók szerepe. A kutatók a legnagyobb kibocsátás-növekedést ugyanakkor a vízi és légi közlekedés terén regisztráltak.
A nemzetközi szervezet a tanulmányt a május 26-án Lipcsében kezdődő közlekedési világfórumon ismerteti részletesen.

Ajánlott tartalom

Számos akadályt kell leküzdeni ahhoz, hogy az EU 2050-re klímasemlegessé váljon

Számos akadályt kell leküzdeni ahhoz, hogy az Európai Unió 2050-re klímasemlegességet érjen el, a gépjárművek teljes kibocsátásmentessége irányában kitűzött cél dicséretes, de az uniónak biztosítania kell, hogy ez ne kerüljön túl sokba polgárainak, és ne menjen ipari szuverenitásának rovására - hívta fel a figyelmet hétfőn közzétett jelentésében az Európai Számvevőszék.