Német egyetemisták olyan tanulmányautót építettek, amely az út mentén elhelyezett sávokból képes energiához jutni.
A Physorg tudományos oldal értesülései szerint az E-Quickie nevű járművet a Karlsruhe-i Főiskola alkalmazott tudományok tanszékének hallgatói tervezték, hogy a vezeték nélküli energiatovábbítás technológiáját teszteljék írja a zoldter.hu. A háromkerekű autót a hátsó kerékagyba épített elektromos motor hajtja, amely indukció segítségével veszi fel az energiát az út szélére helyezett sávokból. A vevőegységeket a karosszéria alján helyezték el, a felvett áramot pedig kisméretű akkumulátorok tárolják, arra az esetre, ha a kocsi letérne a sávokkal szegélyezett útszakaszról.
A töltést végző sávokat a SEW-Eurodrive nevű cég fejlesztette ki. A 14 egyetemista által tervezett karosszériához pedig szénszálas műanyagot és egyéb új generációs anyagokat használtak fel. A karosszéria számítógépes modelljét pedig virtuális szélcsatornában tesztelték, mielőtt elkezdték volna összeszerelni.
Az egyszemélyes kocsi mindössze 60 kilogramm tömegű, ám a jövőben ezt 40 kilogrammra szeretnék csökkenteni. Jürgen Walter professzor, a projekt vezetője szerint arra törekszenek, hogy a sofőr és az autó súlyarányát 2:1-re csökkentsék. A hétköznapi autóknál ez az arány 10:1 és 15:1 között mozog.
A pillekönnyű súly miatt az autó csupán 2 kilowatt teljesítményű motorjával is képes 50 km/h sebességet elérni. A kísérletek során 40 kört tettek meg a 222 méteres elektromos sávokkal ellátott pályán. A következő fázis során az egyetemhez közeli kastély, illetve a kampusz másik épülete közötti túrát is terveznek.
Walter professzor szerint a jármű meghajtásához használt módszer nem új, azonban a jelenleginél sokkal szélesebb körben is lehetséges annak alkalmazása. A szakember például gyártelepek belső közlekedését oldaná meg a vezeték nélkül tölthető autókkal, hallgatói azonban akár a tömegközlekedésben is használható technológia kifejlesztését tűzték ki maguk elé.