A német kormány célkitűzései közé tartozik, hogy 2020-ban legalább egymillió villanymeghajtású személygépkocsi guruljon az ország útjain. Ennek egyik legfontosabb feltétele, hogy a környezetkímélő járművek vezetői kellő gyakorisággal találjanak "tankolási", azaz akkutöltési lehetőséget.

Villanyoszlopoknál „tankolhatnak” az elektromos autók Németországban

A német kormány célkitűzései közé tartozik, hogy 2020-ban legalább egymillió villanymeghajtású személygépkocsi guruljon az ország útjain. Ennek egyik legfontosabb feltétele, hogy a környezetkímélő járművek vezetői kellő gyakorisággal találjanak "tankolási", azaz akkutöltési lehetőséget.

Az egyik lehetséges megoldást már kidolgozta egy bajorországi cég. Mint a Frankfurter Allgemeine Zeitung beszámolt róla, a Garmisch-Partenkirchenben található Langmatz néhány hónapja kezdte el olyan kompakt méretű töltőberendezések gyártását, amelyek minden további nélkül beépíthetők az utcai villanyoszlopokba.
Mint Andreas Hunscher elektrotechnikus az újságnak elmondta: a szerkezetből már több mint száz darabot értékesítettek, kiviteltől függően 1200 és 1500 euró közötti áron. Fő vásárlójuk az EnBW áramszolgáltató konszern. Annak a mintegy 800 településnek, amely tőle veszi az áramot, az EnBW díjmentesen bocsát a rendelkezésére egy-egy töltőberendezést és egy villanymopedet – kipróbálás céljára.

Hessen tartományban is megmozgatta a cégek fantáziáját az elektromobil. Weilburg városkában például már folyik a kiépítése annak a rendszernek, amelynek áramdepóiból a jövendő villanyautó-tulajdonosok ingyen tölthetik majd fel járművük telepeit. A rendszer abszolút szén-dioxid-mentes energiát biztosít, ugyanis a belőle „csapolható” áram napkollektorokból származik, amelyeket a telepítő cég, a KWB gyárt és üzemeltet. A tíz áramdepóból négy már működik is, munkanapokon 8 és 16 óra között várja a villanyautósokat.
Berlin egyes belvárosi utcáin is láthatók már akkutöltő berendezések – „tankoló” elektromobillal e sorok írója azonban augusztus óta még egyszer sem találkozott. A Luisenstrassén álló egységet az egyik nagy energetikai konszern telepítette és látja el árammal.

Az elektromos meghajtású gépkocsik a németek többsége számára vonzó alternatívát jelentenek a robbanómotoros autókkal szemben. Friss fölmérés szerint a megkérdezetteknek több mint a fele válaszolta azt, hogy öt éven belül szóba jöhet számára ilyen autó vásárlása. A villanyautók mellett szóló legfontosabb érvek közé sorolják a németek a környezet védelmét, a fosszilis energiahordozóktól (olaj, gáz) való függetlenséget és az alacsonyabb üzemeltetési költségeket.

Ajánlott tartalom

Kényelmes és zöld megoldást kínál az új városi buszflotta

Forgalomba álltak az új maximidi buszflotta első járművei (Mercedes-Benz Citaro K) a fővárosban.