Két European Excellence Awards- és három Eurobest-díjat nyert az Electrolux, „Porszívók a tengerből” elnevezésű műanyag hulladékgyűjtési kampánya. A díjakkal a vállalat nemzetközi kommunikációban nyújtott kiváló teljesítményét ismerték el.
A „Porszívók a tengerből” kampány két aranyérmet nyert a European Excellence Awards (Európai Kiválósági Díj) díjkiosztón. A műanyag hulladékgyűjtési kampány ’A legjobb nemzetközi kommunikáció’ és ’A legjobb kampány’ kategóriákban bizonyult a legjobbnak. A díjjal az Electrolux nemzetközi kommunikáció területén nyújtott kiváló teljesítményét ismerték el.
A Eurobest az európai kreatív hirdetési piac egyik legnevesebb díja, melyre idén először lehetett PR kategóriában nevezni. A „Porszívók a tengerből” kampány két ezüstérmet nyert ’Vállalati hírnév’ illetve ’A legjobb PR-alapú integrált kampány’, és egy bronzérmet ’A legjobb digitális PR munka’ kategóriában.
„Természetesen nagyon örülünk az elismeréseknek, de a valódi győzelemnek azt tartjuk, hogy a kampánnyal fel tudtuk hívni az emberek figyelmét a műanyagszennyezés problémájára” – mondta Julia Emmerich, az Electrolux európai PR-vezetője. „A díj valójában a teljes csapatot illeti, az Electrolux alkalmazottait és a külső csapattagokat egyaránt, hiszen a partnereink, a környezetvédelmi szakemberek és a kutató szervezetek tudása és segítsége nélkül mindezt nem tudtuk volna elérni.”
Az Electrolux 2010 júliusában indította útjára a „Porszívók a tengerből” elnevezésű, nemzetközi műanyag hulladékgyűjtési kampányt, mellyel a műanyagszennyezés problémájára és az újrahasznosítható műanyag hiányára kívánja felhívni a figyelmet. Az óceánok ugyanis tele vannak műanyaghulladékkal, míg a szárazföldön hiány van a környezetbarát termékek, például a porszívók gyártásához szükséges újrahasznosított műanyagból. Az Electrolux és a kampányban résztvevő partnerszervezetek a világ hat nagy óceánjából és tengeréből – korallzátonyokról, partszakaszokról, homokos strandokról és sziklanyiladékokból – gyűjtöttek műanyagtörmeléket. Az összegyűjtött műanyagot felhasználva eddig öt koncepció porszívót készítettek el, melyek mindegyike, külső jegyeiben arra az óceánra vagy tengerre utal, ahonnan az alapanyagul szolgáló műanyag származik.
A kereskedelmi forgalomban is kapható Electrolux zöld porszívók, az UltraOne Green, az UltraSilencer Green, az UltraActive Green, az ErgoSpace Green és a Jetmaxx Green, burkolatának és alkatrészeinek – modelltől függően – 55-70 százaléka újrahasznosított műanyagból készül, és akár 50% energiát is megtakaríthatunk velük egy átlagos 2000 watt teljesítményű porszívóhoz képest.
A „Porszívók a tengerből” kampány folyamatosan nyomon követhető a www.electrolux.com/vacfromthesea blogon, az Electrolux Facebook oldalán (www.facebook.com/electroluxappliances), és a Twitteren (www.twitter.com/vacfromthesea).