Kampányt indít a szekszárdi klímakör a gyalogos és kerékpáros közlekedés népszerűsítéséért, és a tervek szerint oktatni fogják a gazdaságos autóvezetést a tolnai megyeszékhelyen, ahol Magyarországon a legtöbb az ezer lakosra jutó gépkocsik száma.

Kampány indul Szekszárdon a gyalogos közlekedés népszerűsítéséért

Kampányt indít a szekszárdi klímakör a gyalogos és kerékpáros közlekedés népszerűsítéséért, és a tervek szerint oktatni fogják a gazdaságos autóvezetést a tolnai megyeszékhelyen, ahol Magyarországon a legtöbb az ezer lakosra jutó gépkocsik száma.

A klímakör közlekedési munkacsoportja jövő év januárban fogadja el végleges cselekvési tervét, az elképzelések szerint a hagyományos autómentes nap mellett megszervezik a Gyalogolj az egészségedért! elnevezésű programot is – mondta az MTI-nek Gaál Zsófia, a klímakör koordinátora. A program lényege, hogy a résztvevők átgyalogolnak a városon, közben egészségügyi szűréseken vehetnek részt – tette hozzá. A tervek közt szerepel, hogy először a polgármesteri hivatal gépkocsijait, majd az önkormányzati intézmények járműveit környezetbarát Green-plus katalizátorral szerelik fel, ennek nyomán csökken az üzemanyag-fogyasztásuk, és akár 50 százalékkal lesz kevesebb károsanyagot bocsátanak ki. A klímakör megméri a gépkocsik jelenlegi emisszióját, és nyomon követi, hogy mennyivel csökken a károsanyag-kibocsátás. Egy másik elképzelés szerint ún. eco-drive programot indítanak Szekszárdon, ami azt jelenti, hogy autósiskolák oktatják a gazdaságos autóvezetést.

A közlekedési munkacsoport alapvető célja a motorizáció csökkentése, valamint az, hogy a szekszárdiak a gyalogos- és kerékpáros-, illetve a tömegközlekedést részesítsék előnyben a gépkocsik helyett – mondta Gaál Zsófia. Az önkormányzatok költségvetésében az utak javítására, parkolókra fordított összegek jóval nagyobbak, mint a járdák, bicikliutak felújítására szánt keret; e téren is előnybe kellene részesíteni azokat, akik nem az autós közlekedést választják, és hajlandóak lemondani kényelmükről – jegyezte meg a koordinátor.
KSH-adatok szerint a magyar megyeszékhelyek között 2008-ban Szekszárdon volt lakosságarányosan a legtöbb személygépkocsi; a városban 368 jármű jutott ezer főre, a megyeszékhelyek átlaga 315 volt. Szekszárd e téren Budapestet is megelőzte, a fővárosban 348 volt az ezer főre jutó autók száma.
A tolnai megyeszékhelyen egy 2009-ben végzett felmérés szerint a megkérdezettek 36 százaléka vállalná azt, hogy gépkocsi helyett gyalog vagy kerékpárral közlekedik, és 28 százalékuk válaszolt úgy, hogy a tömegközlekedést használja az autó helyett.

Ajánlott tartalom

Kék bolygó – A talajmegújító gazdálkodással egészségesebb élelmiszerhez juthat a fogyasztó

A talajmegújító mezőgazdaság, a no-till technológia alkalmazása nem csak a talajeróziót csökkenti és a talaj vízmegőrző képességét javítja, hanem a fogyasztók is egészségesebb élelmiszerekhez juthatnak általa - hangzott el Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának hétfőn közzétett legújabb, a legnépszerűbb videómegosztó portálon is elérhető adásában.