A népszerű Fusion modellt követő, 2010-es Ford Fusion Hybrid a gyártó első szedánja. A fusion hybrid előzménye, a Ford Escape elsőgenerációs hibridrendszere, aminek továbbfejlesztése a Fusion benzines-elektromos rendszere.
A második generáció egy erősebb 2,5 literes, 156 lóerős, négyhengeres motort és egy 106 lóerős villanymotort használ az első kerekek meghajtására. A rendszer főként az Atkinson-, és kevésbé a legtöbb belső égésű motor által használt Otto- ciklusra épül. Utóbbi négy üteme az Atkinson-ciklusban a forgattyús tengely egyetlen fordulata alatt játszódik le. A dugattyú és a forgattyús tengely kapcsolatának kialakítása miatt a terjeszkedési ütem lökethossza nagyobb, mint a sűrítési ütem lökethossza, ezáltal megnövelve a hatékonyságot.
Ennek a rendszernek is köszönhető a kategóriájában kiemelkedően alacsony üzemanyag fogyasztás. A Fusion Hybrid fogyasztása 41 mérföld/gallon városban és 36 mérföld/gallon városon kívül, tehát a teli, 17 gallonos tankkal több, mint 600 mérföld tehető meg. A vezetők azon általános igényére, hogy minél hosszabb ideig használhassák az elektromos erőforrást egy-egy vezetés alkalmával, is sikerült megoldást találniuk a tervezőknek, így egészen 47 mph-s sebességig a Ford Fusion Hybrid az elektromos motort hasznosítja.