A BMW és a PSA (Peugeot-Citroen) szorosabban együttműködik a jövőben, kiterjesztve a kooperációt a hibrid üzemű gépkocsik fejlesztésére és gyártására – írta kedden a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Mint a német újság megtudta, a két konszern képviselői szerdán írják alá a fenti tartalmú hivatalos szerződést. A hibrid meghajtású gépkocsikban egy robbanómotor (Otto- vagy dízelmotor) és egy, általában kisebb teljesítményű villanymotor alkotja a jármű erőforrását. Az együttműködés bevallott célja a hibrid technika fejlesztésével járó hatalmas költségek megosztása. A francia cég – a Volkswagen-csoport mögött Európa második legnagyobb autógyártója – a maga hatalmas gyártási mennyiségét viszi be “hozományként” a kooperációba, és profitál a bajor cég know-how-jából. A BMW viszont, amely termelés mutatóit tekintve a kisebb autógyárak közé tartozik, a költségek lefaragása érdekében szorul rá az együttműködésre a nagy sorozatban termelő partnerrel.
A német-francia kooperáció nem előzmény nélküli: a PSA által gyártott kisautókba, valamint a BMW égisze alatt készülő Minikbe évek óta olyan négyhengeres motorokat építenek be, amelyek a douvini Peugeot-üzemben készülnek, majd az angliai Hams Hillben lévő BMW-telepen nyerik el végső formájukat.
A jövő hibrid meghajtásának műszaki egységei közül nagyfeszültségű energiatárolók és nagyfeszültségű generátorok, valamint teljesítményelektronikai alkatrészek állnak a majdani kooperáció előterében. Utóbbiak hivatottak az akkumulátor és a villanymotor közötti “összhang” megteremtésére. A német partner esetében az új technikát várhatóan a BMW és a Mini új, orrmotor-meghajtású kompakt és kisautóiban fogják alkalmazni – írta a FAZ.