A vasúti közlekedés az egyik legzöldebb módja az országhatáron belüli és kívüli utazásoknak, de még hatékonyabb lenne, ha az infrastruktúra maga is áramot fejlesztene.
Több cég is előállt már a vonatok energiáját gyűjtő piezoelektromos eszközök terveivel, de most két tervező a vonatok gyorsulása közben keletkező szélenergia gyűjtésére szolgáló szerkezettel jelent meg. Ale Leonetti Luparinia és Qian Jiang haladó vonatok szélenergiáját hasznosító szerkezete, a T-Box elnevezést kapta. Elhelyezésüket a vasúti sínek közé tervezik, kilométerenként körülbelül 150 darabot. Egy 200 km/h-val haladó vonat energiája 15 m/sec erősségű szél energiájával lenne egyenértékű, melyből a T-Box 3,500 Watt energiát termelne. Ez a plusz energia hasznosítható lenne az olyan elzárt vidékeken, ahol nincs kiépítve elektromos hálózat, így a vonat ott is közlekedhetne.