Az üdítőgyártó óriás is zöld úton jár

Az idén 125 éves Coca-Cola útjára indította legújabb zöld kezdeményezését. Az üzletekben felállítható kartonpapír tartóállvány teljes egészében újrahasznosított anyagokból készült.

A „Give it back” kampány keretein belül kihelyezett eladáshelyi reklámnak számító kartonpapír állványok a kampány végeztével a kiskereskedőktől visszakerülnek a Coca-Cola-hoz, ahol ismét újrahasznosítják őket. Ha megvizsgáljuk marketing szempontból, szinte mindegyik ideiglenes eladáshelyi kiállításra használható állvány kartonpapírból készül, így ez nem számít újdonságnak. Ami viszont új, az a kartonlapok végének eldolgozatlanul hagyása, mellyel szeretnék felhívni a figyelmet magára az anyagra, és annak egyszerűségére. A kampány tervezői remélik, hogy más vállalkozások látván, hogy egy olyan óriásnak, mint a Coca-Cola, megfelel az egyszerű és olcsó kartonpapír, ők is felhagynak a műanyag felhalmozásával. Remélhetőleg a Coca-Cola lépése arra ösztönzi követőit és piaci versenytársait, hogy igyekezzenek felzárkózni az újrahasznosítás terén, és részesítsék előnyben a zöld megoldásokat. A cég közleménye szerint pedig a kartonpapír-állványok még csak az elsők a sorban a számos újrahasznosítási kezdeményezés között. A kampány következő állomása egy teljes mértékben műanyag palackok újrahasznosításával készült állvány lesz.

Ajánlott tartalom

A klímaváltozás miatt vándorolni kényszerülőkön segítenének

A káros klímaváltozás miatt elvándorolni kényszerülők megsegítését célzó alap létrehozását jelentette be szerdán az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága (UNHCR), mely 2025 végéig 100 millió dollárt (36,8 milliárd forint) gyűjtene össze a rászorulóknak.