Úgy tűnik, hogy a Honda FCX Clarity hidrogénautó hamarosan az egész háztartás áramszükségletét képes lesz előállítani, miközben a garázsban parkol. Sőt nem is egyét, hanem kettőét.
A Honda új fejlesztése nyomán hamarosan lehetőség nyílhat arra, hogy teljesen függetlenítsük háztartásunkat a közművektől. A japán vállalat az ígéri, hogy 2012. március 31-re elektromos aljzattal szereli fel üzemanyagcellás autóját, az FCX Clarity modellt. Ez valamivel komolyabb lesz, mint a már ismert 12 voltos szivargyújtó, sőt még csak nem is a néhány gyártó kínálatában megtalálható, 220 voltos kimenetre kell gondolni: a fejlesztők legalább 10 kilowatt teljesítményű tápról beszélnek, ami a számítások szerint két átlagos háztartás teljes körű kiszolgálására elegendő. Ez persze még csak technológia; a piaci hasznosítás lehetőségei és feltételei nem ismertek, de elképzelhető, hogy a jövő lakáshirdetéseiben azzal csalogatják majd a vevőjelölteket: a szomszéd FCX-szel jár. Egyébként az ötlet, hogy az autót áramforrásként használjuk, nem új keletű. A hálózatról tölthető hibrid autók gyártói is előszeretettel hozakodnak elő a kétirányú energiacsere gondolatával: a nagy kapacitású akkumulátorokban maradhat ugyanis annyi töltés a nap végén, hogy azt érdemes visszatáplálni a közösségi hálózatba, amivel elvileg még egy kis pénzt is kereshet a tulajdonos. A Honda azonban más úton jár: az üzemanyagcellás FCX Clarity álló helyzetben is képes áramot termelni, így tényleg komolyan számításba jöhet önálló áramforrásként.
Az FCX története nagyjából tíz évvel ezelőtt kezdődött, amikor a japán autógyártó megépítette sorban harmadik, üzemanyagcellás tanulmányautóját. A korábbi próbálkozásokkal ellentétben ez gyorsan és egyszerűen elindítható, autószerűen vezethető jármű volt, amely a fedélzetén tárolt hidrogénből állította elő a hajtáshoz szükséges elektromos áramot. Azt már ekkor lehetett tudni, hogy a technológia elterjedésének egyetlen, de súlyos akadálya a hidrogéntöltő hálózat teljes hiánya, ezért a Honda az autóval párhuzamosan elkezdett dogozni egy olyan, akár magánházaknál telepíthető berendezésen, amely fejlett napelemek segítségével termelte meg a hidrogéngáz előállításához szükséges áramot. Azt ezt követő évek során mindkét termék gyors ütemben nőtte ki gyerekcipőjét. 2005-ben a világ első magánvásárlója is átvehette hidrogén üzemű autóját, egy évre rá pedig bemutatkozott az az FCX Clarity, amely ma már Dél-Kaliforniában és Japánban különösebb megkötések nélkül lízingelhető jármű. Az FCX Clarity ráadásul saját hírességgel is büszkélkedhet: Jamie Lee Curtis két és fél évvel ezelőtt váltott üzemanyagcellás technológiára.