Elektromos autóval kerülte meg a Földet egy dán házaspár. A két világutazó teljesítményét tovább növeli, hogy kísérők és szervizkocsi nélkül vállalták a kihívást.
A villamos hajtású járművek elterjedésével újabb és újabb mérföldköveken lép túl a technológia: Nina Rasmussen és Hjalte Tin közelmúltban véget ért expedíciójának például elsőként sikerült teljesen elektromos üzemű, szériagyártású gépjárművel megkerülnie a glóbuszt. A házaspár 2010 júniusában indult útnak a dán fővárosból. A skandináv országokon végighaladva, Észtországon keresztül átszelték Oroszországot, majd Mongólia és Kína után áthajóztak az Egyesült Államokba, onnan vissza Európába, majd Spanyolország, Franciaország, Svájc, Németország, Lengyelország és Hollandia érintésével, tíz hónappal később tértek haza. A szokatlan ötletet az adta, hogy ráébredtek: nemcsak ők, de a világ lakosságának jelentős része sem találkozott még elektromos autókkal. Így többszörös missziót teljesítettek, hiszen a hosszú út során rendszeresen felvettek maguk mellé utasokat, hogy kapcsolatot teremtsenek a technológia, és az az iránt érdeklődő emberek között – magukat is beleértve. És mivel nem színpadi mutatványnak, hanem igazi próbatételnek szánták a hatalmas körutazást, a koppenhágai kalandorok nem vittek magukkal segítőket. Minden felmerülő problémát maguk oldottak meg, kezdve az akkumulátor-csomag töltésével, ami a várakozásoknak megfelelően olykor komoly kihívást jelentett az út során, különösen az Ázsián átvezető szakaszon.
Végül mindig találtak persze megfelelő áramforrást, hol egy tanyán, hol egy műhelyben, és a 34 kWh kapacitású akkumulátorok 6 órányi töltési ideje inkább áldásnak, mint nyűgnek bizonyult számukra, hiszen addig is ismerkedhettek átmeneti vendéglátóikkal. A tíz hónap egyetlen perce sem telt eseménytelenül: mintegy mellesleg elsőként szelték át villanyautóval a Góbi-sivatagot, s ha már úgyis arra jártak, részt vettek a villanyautók számára kiírt Monte Carlo ralin, autójukat pedig 2010-es Sanghaji Világkiállítás és a Detroiti autószalon közönsége is megcsodálhatta.
Akit magával ragadottt a nagy kaland gondolata, minden további nélkül a Moto Mundo Electric World Tour nyomdokaiba léphet: a hosszú túrán ugyanis nem egyedi átépítésű, hanem szériakivitelű autókkal vett részt a házaspár. A dán A-FUTURE EV sorozatban készíti tisztán elektromos üzemre átalakított Qashqai Electric modelljeit, s a négy rendelhető teljesítményszint közül a világutazók a legnagyobbat választották: autóikat 60 kW (80 LE) teljesítményű, vízhűtéses villanymotor hajtotta. Az eredeti, hatfokozatú sebességváltót meghagyva a modell végsebessége 130 km/óra, a hatótávolság 250 kilométer – legalábbis a túra során ritkán látott aszfaltutakon.