A bioüzemanyaggal való repülés továbbra is lendületben van, mind a kereskedelmi, mind a hadászati gépek esetén a próbajáratok általánosan megállapították, hogy ez a módszer sokkal hatékonyabb, mint a kőolaj alapú üzemanyaggal működő rendszer.

Bioüzemanyaggal szállnak az Apacheok (videó)

A bioüzemanyaggal való repülés továbbra is lendületben van, mind a kereskedelmi, mind a hadászati gépek esetén a próbajáratok általánosan megállapították, hogy ez a módszer sokkal hatékonyabb, mint a kőolaj alapú üzemanyaggal működő rendszer.

Bár még mindig évek vannak a kereskedelmi felhasználás jelentős elterjedéséig – és valójában sosem lesznek képesek a globális légi közlekedést fenntartani a jelenlegi bioüzemanyag mennyiséggel -, mégis egy újabb mérföldkő került letételre. A Honeywell büszkén elmondhatja, ők voltak az elsők, akik a bioüzemanyagot szolgáltatták a világ első ily módon működő helikopter próbarepüléséhez. A Holland Királyi Légierő végezte a repülést egy Boeing Apacahe AH-64D típusú járművön, a Gilze-Rijen légibázison. Az üzemanyag a Honeywell Green Jet Fuel elnevezésű terméke volt, ami algából és főzőolajból készült. A keverék 50:50 arányban lett vegyítve a hagyományos üzemanyaggal, és az Apache hajtóművét minden átalakítás nélkül indította be.

Az Apache munka közben:

Ajánlott tartalom

Több hibrid autót helyeztek forgalomba Németországban, mint tavaly ilyenkor

Közel ötödével nőtt áprilisban az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az akkumulátoros elektromos autók forgalomba helyezése nem növekedett, a dízeleké viszont meghaladta az átlagot a gépjárműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) hétfői jelentése alapján. A járműkategóriák között továbbra is a SUV-kivitel részaránya a legmagasabb.