Évente 730 tonnával kevesebb műanyagból állít elő ugyanannyi üdítőital-csomagolást a Coca-Cola Magyarország most lezárult palacksúly-csökkentő programjának köszönhetően. A közel 8 százalékos súlycsökkenést a palackok karcsúsításával és a kupakok zsugorításával sikerült elérni. A nyersanyag megtakarítás évente 20 millió palack súlyával ér fel.
A Coca-Cola Magyarország évente több százmillió forintot költ a PET palackok visszagyűjtésének finanszírozására, illetve a szelektív hulladékgyűjtés támogatására. Az újrahasznosításon kívül a környezetterhelés csökkentésének legkézenfekvőbb módja a kevesebb csomagolóanyag. A technológiai fejlesztés a palackok karcsúsításával és a kupakok zsugorításával hozott jelentős javulást ezen a téren. A 2 literes szénsavas üdítőitalokat tartalmazó palackok 4,3 grammot adtak le a súlyukból, míg a NaturAqua természetes ásványvizek palackjai hozzávetőleg 1 grammot fogytak. A karcsúbb palackok ugyanolyan szilárdak és tartósak, mint elődjeik, ugyanakkor a 2 literes Coca-Cola, Fanta és Sprite alakja és mérete is megváltozott. Ebben a kategóriában a magyarországi csomagolás a Svájctól Oroszországig terjedő Coca-Cola Hellenic vállalatcsoport legkönnyebb, vagyis leginkább környezetbarát üdítőital palackja. Az alacsonyabb nyersanyag felhasználás kevesebb hulladékot és kisebb környezetterhelést jelent, ami a fogyasztók körében történő széleskörű, szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos ismeretterjesztéssel együtt kiemelt célja a vállalat társadalmi felelősségvállalási stratégiájának.
Tavaly Európában a PET palackok újrahasznosításának aránya mintegy 6 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, így csaknem 1,5 millió tonna műanyag palack került vissza a körforgásba. Magyarországon ma már csaknem 7 millióan férnek hozzá a szelektív hulladékgyűjtő hálózatokhoz, ennek megfelelően a csomagoló anyagok újrahasznosítási aránya is folyamatosan emelkedik, a PET palackoknál pedig már eléri a 30 százalékot. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. az athéni központú, 28 országot átfogó Coca-Cola Hellenic csoport hazai vállalata. A dunaharaszti székhelyű, két palackozó üzemet és tíz regionális elosztóközpontot működtető cég 1400 dolgozót foglalkoztat. Az üdítők előállításához használt nyersanyagok és alapanyagok mintegy kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. A vállalat mostanáig 100 milliárd forintot meghaladó összeget fordított magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére.
A cég az alkoholmentes italok között széles választékot nyújt, kínálatában a buborékos üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Lift, Kinley), természetes ásványvizek (NaturAqua csendes, enyhe, szénsavas és ízesített), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy Ice Fruit), jeges tea (Nestea), sportitalok (Powerade), valamint energia italok (Burn, Monster) egyaránt megtalálhatók. A vállalat üzemelteti a Vendit forróitalok (kávé, cappuccino) kiszolgálásra alkalmas melegital-automatákat is.