A jövőnek üzen a Ford villanybiciklije

Ha valakinek eddig kétsége lett volna afelől, hogy a jövő egyik fontos városi közlekedési eszköze lehet a villanybringa, annak felül kell bírálnia álláspontját.

A Ford is bemutatta ugyanis saját e-bike-ját, így biztosra vehető, hogy alapos piackutatás eredményeként, nem hobbiból, hanem kőkemény, jövőbeni piacszerzés reményében tette le névjegyét ez az autóipari óriás a járműgyártás e ma még különc szegmensében írja a noemisszio.blog.hu. A Ford villanybringája egyébként fantasztikus szerkezet: két és fél kiló, karbon és alumínium ötvözetéből készült, 85 kilométert képes egy feltöltéssel megtenni, és természetesen visszatáplálja a hajtási energiát az akkumulátorba. Ráadásul még a lánca is karbonból készült, ami után – ugye mondanom sem kell – egyetlen szépséghibája maradt csak: biztos, hogy soha az életben nem kerül tömeggyártásba.

 
A nemrégiben zárult Frankfurti Autószalonon bemutatott csodabringa persze nem is kereskedelmi céllal készült: sokkal inkább jövőbeli kereskedelmi célokat szolgál. A Ford – amely világ egyik legnagyobb autógyártója – vélhetően azt akarta demonstrálni, hogy a lehető legmagasabb technikai innovációval áll készen arra, hogy előbb-utóbb beszálljon a minőségi villanybringagyártásba. Ez pedig jó hír. A villanybringa ugyanis – minden fanyalgás ellenére is – nagyszerű dolog: olyanokat is rávehet a kerékpározásra, akik lusták, vagy éppen nem megfelelő hozzá a fizikumuk.
Ráadásul olyanokat is a bicikli mindennapos használatára sarkallhat, akik -például azért, mert naponta többször hegyre fel kellene tekerniük – ma még jó fizikumuk ellenére sem vállalják a mindennapos bringázást, mert nem szeretnének izzadtan érkezni sehová.

 
Tény, hogy a villanybringák ma még viszonylag nehezek, drágák és egy kicsit bonyolultak is, de szerintem már most készen állnak a megfelelő technológiák ezeknek a problémáknak az elérhető árú orvoslására. (Az egyik legjobb gyógyszer pedig maga a tömeggyártás lesz, amely sok problémát automatikusan kiküszöböl majd.) A Fordnak ezt a mostani, igen hatásos és meggyőző belépőjét a villanybringaiparba azért is tartom örvendetesnek és ígéretesnek, mert a cég így talán az első olyan gyártó lehet, amely meg mer majd lépni egy árukapcsolást, ami arról szól, hogy az autók mellé – extra felszereltségként – bringát is adnak. Ennél jobb üzenet pedig nem is kellene arra, hogy csak akkor autózz, ha muszáj, és mindig bringázz, ha csak teheted. Kevés más dologgal kímélhetjük ennyire környezetünket – és egészségünket.

Ajánlott tartalom

NGM: magyar-kínai kerekasztal az elektromos járműipar magyarországi versenyképességének növelése érdekében

A magyar EU-elnökség versenyképességi prioritásaival összhangban november 26-án Budapesten kerül megrendezésre a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal esemény - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.