Az Európai Bizottság által támogatott Üzemanyagcellák és Hidrogén Közös Vállalkozás a Hyundai ix35 FCEV üzemanyag-cellás gépkocsit választotta ki demonstrációs járművének, amellyel valós körülmények között tesztelik és népszerűsítik majd a hidrogén üzemanyagcellás technológiát.
A héten, az FCH JU által, Brüsszelben szervezett „Közös technológiai kezdeményezések: innováció akcióban” kiállításon tett bejelentés értelmében az Európai Parlament tagjai, a biztosok, az EU hivatalnokok és egyéb politikai döntéshozók 2012 márciusáig személyesen is kipróbálhatják az ix35 FCEV modellt. Ezzel a döntéssel a Hyundai egy újabb fontos lépést tett az üzemanyagcellás elektromos járművek 2015-re tervezett piaci bevezetése felé. A 2010-es Genfi Autószalonon bemutatkozott ix35 fontos újdonságokat vonultat fel a korábbi generációs Hyundai FCEV modellekkel szemben, többek között 55 százalékkal jobb hatótávolságot, illetve 80 százalékkal alacsonyabb gyártási költségeket biztosít.
A Hyundai még 2000-ben mutatta be Santa Fe FCEV típusát. Az autógyártó azóta globális vezető szerepet tölt be a hidrogén üzemanyagcellás technológiák fejlesztése terén, és külön üzemanyagcella kutatórészleget tart fenn a koreai Öko-technológiai Kutatóintézetében. Idén a Hyundai az üzemanyagcellás járművek dániai szállításához és felhasználásához szükséges infrastruktúra létesítésére vonatkozó szándéknyilatkozatot írt alá a koppenhágai önkormányzattal. „Az ix35 FCEV-hez hasonló üzemanyag-cellás járművekben komoly lehetőségek rejlenek. Nagyban hozzájárulhatnak a széndioxid-kibocsátás elleni küzdelemhez, a szénhidrogénektől való függőségünk felszámolására irányuló törekvésekhez, és fontos tényezőivé válhatnak a gazdasági növekedésnek. Biztos vagyok benne, hogy képviselőtársaim az Európai Parlamentben megragadják ezt az alkalmat, és kipróbálják, mennyire állja meg a helyét valós körülmények között a hidrogén technológia” – mondta Maria da Graça Carvalho, az európai parlament tagja, az ipari bizottság tagja és az FCH-JU képviselője.
A teljes cikk itt olvasható.