Magyar találmány: növeli a jármű teljesítményét a kis szerkezet

Bármilyen szárazföldi vagy vízi járműbe beszerelve jelentősen csökkenti annak károsanyag-kibocsátását, környezetbarátabb közlekedést eredményez és növeli a jármű teljesítőképességét, a motor élettartamát az Eco-Tak nevű magyar találmány.

A szerkezetet Guinness-rekordkísérletek, gyorsulási és ügyességi versenyek keretében mutatják be vasárnap az Új Légkör nevű rendezvényen az Euro-ring versenypályán az M5-ös autópálya örkényi lehajtójánál. A nagyteljesítményű sportautókba szerelt készülék csökkenti az – amúgy meglehetősen környezetszennyező – motorok károsanyag-kibocsátását, az üzemanyagköltséget és jelentősen megnöveli a motor teljesítményét – hangzott el az esemény szerdai sajtótájékoztatóján. Török Géza, az Econergy Kft. marketingvezetője a találmány működéséről elmondta: a szerkezet a nukleáris mágneses rezonancia elvén alapul, amelyet még a múlt század közepén két amerikai fizikus dolgozott ki. Az elv alapján magyar feltalálók, gépészek és fizikusok létrehoztak egy olyan készüléket, amelyen ha a széhidrogénláncból álló benzin vagy gázolaj áthalad, a hidrogén-ionok leválnak, ennek következtében más típusú égéstermék keletkezik.

 
“Ezzel a készülékkel elérhető az, hogy a káros anyag mennyisége akár 60-80 százalékkal csökkenjen. Ez igaz a dízel- és a benzinnel működő autókra is. A dinamikusabb égés miatt nagyobb teljesítmény jön létre, ezt – az autóknál 8-25 százalék közötti növekedést – mért adatok bizonyítják” – mondta el a szakember. “Csökken a szennyezőanyag-kibocsátás, növekszik a teljesítmény, és csökken a gépjármű fogyasztása. A fogyasztás csökkenésére is a 8-25 százalék közötti arány jellemző, ez azonban függ a gépkocsi szerkezetétől, műszaki állapotától és a befecskendezési rendszer kialakításától” – tette hozzá. Bányai József, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a terméket nemcsak személy- vagy sportautókba, hanem bármilyen járműbe be lehet szerelni. Traktorokba és nyergesvonatókba szerelt változatokról számos mérési adat áll már rendelkezésre. A tesztek a közelmúltban számos országban befejeződtek, mért adatokkal tudnak szolgálni Argentínából, Chiléből, Mexikóból, Ausztriából és Japánból is. Ezekből az országokból pozitív visszajelzések érkeztek a találmány működése tekintetében, olyannyira, hogy már a megrendelések is érkeztek.

 
A versenypályán bemutatkoznak olyan autók is amelyekbe már beépítésre került a készülék. Számos különleges jármű mellett látható lesz egy Audi RS6 GWR, egy Audi RS2, lesz Porsche Cayenne, Corvette 1200, Dodge Viper és egy benzin-gáz üzemű Lincoln, valamint egy GMC látványautó. “Azért ezekbe a nagyteljesítményű autókba építettük be a szerkezetet, mert a nyomatéknövekedés és az üzemanyag-csökkenés itt látványosabb, mint egy 60 lóerős városi autónál” – fogalmazott Bányai József. A vasárnapi rendezvénnyel a cég a környezetvédelem fontosságára kívánja felhívni a figyelmet és szeretné az eseményt más európai országokban is megszervezni. A rendezvényen minden közreműködő önkéntes alapon, fizetség nélkül vállalta a részvételt; a teljes bevételt a szervezők erdőtelepítésre ajánlják fel.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.