A University of California kutatóinak tanulmánya szerint a környezetbarát forrásból táplált elektromos autók több szempontból is hatékonyabbak bioüzemanyaggal hajtott társaiknál.
A Gas 2.0 alternatív üzemanyagokkal foglalkozó oldal értesülései szerint a Science magazin május 7-i számában megjelent kutatásból kiderül, hogy a biomasszából generált elektromossággal hajtott autók 81 százalékkal hosszabb utat képesek megtenni az azonos mennyiségű terményből előállított biodízellel tankolt járművekkel szemben. Emellett kisebb mennyiségű üvegházhatást okozó gázt bocsátanak ki, mint az etanollal működtetett változatok.
A kaliforniai egyetem kutatócsoportjának vezetője, Elliott Campbell a teljes üzemanyagciklust modellezte az alapanyagul szolgáló növények megtermelésétől kezdve, a feldolgozáson keresztül egészen az autók meghajtásáig, s összehasonlította az összesített károsanyag-kibocsátást a biodízel és a zöld forrásból származó elektromosság esetében. Az eredmények szerint utóbbi maga mögé utasítja a kukoricából készült etanol, illetve a valamivel fejlettebb, kölesből sajtolt úgynevezett cellulóz-etanolt is.
„Arra számítottunk, hogy az elektromos meghajtás kedvezőbb mutatókat produkál a kukorica alapú etanolnál, az azonban meglepő volt, hogy a fejlettebb, második generációs bioetanoloknál is hatékonyabbnak és környezetkímélőbbnek bizonyult” – fogalmazott Campbell a tanulmány eredményeivel kapcsolatban. „Az elektromosság előállításához tehát minden esetben kisebb méretű termőföldre van szükség azonos mennyiségű út megtételéhez.”
A tanulmányból kiderül, hogy egy biomasszából előállított árammal üzemeltetett autó átlagosan 81 százalékkal messzebbre tud eljutni, mint egy cellulóz-etanollal meghajtott belső égésű motor, ha azonos méretű terület áll rendelkezésre az alapanyag előállításához.
A kutatás szerint az alternatív energia előállítására kifejlesztett módszerek között tehát jelentős eltérés tapasztalható a termőföld kihasználása és a klímavédelmi célok elérése szempontjából.